بی فایده‌ترین رژیم‌های شایع را بشناسید

کد خبر: ۱۰۸۰۰۸

تاریخ منتشر شدن: چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ – ۲۲:۳۵


بعضی افراد ازبرای کاهش وزن هر کاری می‌کنند، حتی درصورتیکه این کار بر خلاف قواعد عقلی، تغذیه‌ای و توصیه‌های پزشکان باشد. ولی تنها به این خاطر که دختر عمه دوست خاله تان با خوردن دمنوش فلفل و لیمو، ۱۵ کیلوگرم وزن کم کرده بدان معنا نیست که شما هم باید همان کار را بکنید.


به گفته بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بعضی افراد ازبرای کاهش وزن هر کاری می‌کنند، حتی درصورتیکه این کار بر خلاف قواعد عقلی، تغذیه‌ای و توصیه‌های پزشکان باشد. ولی تنها به این خاطر که دختر عمه دوست خاله تان با خوردن دمنوش فلفل و لیمو، ۱۵ کیلوگرم وزن کم کرده بدان معنا نیست که شما هم باید همان کار را بکنید. برنامه‌های غذایی که درون ادامه معرفی می‌کنیم نه تن‌ها مضحک هستند بلکه بی تاثیر و حتی خطرناک می‌باشند.

 ۱ – اتکینز

با اینکه بسیار شناخته شده هست و بعضی نیز با آن نتیجه گرفته اند، ولی ازبرای خیلی از رژیم گیرنده‌ها مناسب نیست. این رژیم غذاهای سالمی مانند میوه‌ها را حذف می‌کند و درون عوض غذاهایی را جایگزین می‌کند که عموما سرشار از چربی‌های ناسالم هستند. با اهمیت‌تر از همه اینکه دستورات و قوانین دشوار این برنامه غذایی، اجرای آن را ازبرای بسیاری دشوار کرده هست.

 ۲ – رژیم سوپ کلم

با نام رژیم روستایی روسی یا رژیم سوپ معجزه گر نیز شناخته می‌شود. این رژیم شامل خوردن سوپ کم کالری به مدت وقت ۷ روز هست. به طور کلی ادعا می‌شود این برنامه غذایی می‌تواند درون طول یک هفته سبب کاهش ۵ کیلو وزن شود، حتی با اینکه متخصصان بر این عقیده هستند که چنین چیزی ممکن نیست. بیشتر وزنی که درون این برنامه غذایی کم می‌شود آب هست بنابراین کاهش وزنی که تجربه می‌کنید دائمی نیست. همچنین این رژیم به دلیل سدیم بالا، پروتئین بسیار پایین، احساس ضعف و نفخی که به رژیم گیرنده می‌دهد، می‌تواند برایتان مشکل ساز شود.

 ۳ – رژیم غذایی کرم روده

درون این روش، شما کیستی که از لاشه گوشت گاو خارج شده را می‌بلعید! برنامه این هست که اجازه دهید کرم روده به مدت وقت ۱۰ هفته درون بدنتان زندگی کند و سپس داروهایی مصرف کنید تا آن را بکشید. لازم به گفتن نیست که این روش از خطرناک‌ترین مسیر‌ها ازبرای رسیدن به کاهش وزن هست. هیچ پزشکی به شما توصیه نمی‌کند که انگل بخورید و با کمک آن وزن کم کنید. مسلما درصورتیکه کسی هم بتواند با این روش وزن کم کند، گرم به گرم وزنی که کم کرده را دوباره باز می‌گرداند، چون هیچ تغییری درون عادت‌های غذایی اش ایجاد نشده هست.

 ۴ – رژیم غلات

این برنامه غذایی احمقانه هست، چون شما را مجبور می‌کند تنها از مواد غذایی خاصی استفاده کردن کنید. زمانی تن‌ها یک نوع غذا مصرف می‌کنید، مسلما مواد مغذی دیگری به بدن نمی‌رسد و این ناسالم هست. با اهمیت‌تر از همه اینکه چنین برنامه غذایی نمی‌تواند سبک زندگی رژیم گیرنده را تغییر دهد و تنها می‌خواهد با کاهش وزن سبب رضایتی موقت شود. مسلما حتی درصورتیکه بتوان با این برنامه وزن کم کرد باز هم وزن کم شده را باز خواهید گرداند.

 ۵ – برنامه غذایی کم چرب

مسلما بسیاری از ما تا به حال درون پی خرید محصولات کم چرب یا بدون چربی رفته ایم، چون فکر می‌کنیم چربی کمتر به این معنی غذای سالم‌تر و کاهش وزن. ولی باید این را بدانید که محصولات کم چرب یا بدون چرب به هیچ وجه سالم‌تر نیستند. درون واقع تنها چربی را با قند، سدیم و کالری‌های دیگر معاوضه می‌کنید. گاهی با این ترفند‌ها یک غذای ناسالم را با ظاهری سالم ارائه می‌کنند.

 ۶ – اسلیم فست

برنامه غذایی دیگری که بر پایه یک محصول خاص و کاملا بی تاثیر هست. شاید درون کوتاه مدت وقت شاهد کاهش وزن باشید، ولی این برنامه‌ها مسلما نمی‌توانند تاثیری ماندگار روی شما بگذارند.

 ۷ – رژیم شکلات

پس از اینکه بررسی ها ثابت کرد که شکلات به عنوان یک مکمل می‌تواند به برنامه غذایی کمک کند، رژیم شکلات هم ساخته شد. درون این برنامه غذایی تلاش شده بود با شیک‌های شکلاتی رژیمی میزان مصرف کالری درون روز پایین آورده شود. شکلات مانند یک جایگزین ویتامین استفاده کردن می‌شد و همچنین درون کوتاه مدت وقت به خوبی جواب می‌داد. ولی مانند بسیاری دیگر از رژیم‌های مشابه، این تاثیر موقت و ازبرای مدتی بسیار کوتاه بود.

 ۸ – رژیم غذایی فینگولد

دکتر بنجامین فینگولد نوعی رژیم غذایی ابداع کرد که ادعا می‌شد خالی از مواد شیمیایی عامل بیش فعالی هست. این برنامه تن‌ها شامل غذا نمی‌شد بلکه بعضی دارو‌ها و مواد بهداشتی را نیز درون بر داشت. با اینکه این برنامه غذایی به صورت فیزیکی مضر نبود و حتی درون بعضی موارد می‌توانست کمک کننده باشد، ولی به صورت کلی استفاده کردن از آن زیاد عاقلانه نبود.

 
 ۹ – رژیم غذایی گروه خون

این برنامه گیج کننده از افراد می‌خواست که مطابق گروه خونی خود غذا بخورند. ازبرای مثال درصورتیکه گروه خونی تان A. بود، به این معنی سبزیجات غذای ایده آلتان هست. تن‌ها دلیلی که این برنامه غذایی مقداری جواب می‌داد این بود که نوع غذای مصرفی تان محدود می‌شد. مسلما همین کار را بدون گیج کردن خود با گروه خونی نیز می‌توان انجام داد و البته از همه نوع غذایی هم استفاده کردن کرد.

 ۱۰ – رژیم هالیوود

بر کسی پوشیده نیست که هیچ غذایی جز آبمیوه نخوردن سبب می‌شود فرد گرسنه و ناراضی بماند. ولی با این حال بسیاری از این روش استفاده کردن می‌کنند، به امید اینکه بتوانند کاهش وزنی پایدار را تجربه کنند. ولی متاسفانه چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. آبمیوه سرشار از قند هست و مسلما وزنی که کم خواهید کرد تن‌ها وزن آب بدنتان هست که پس از مدتی باز خواهد گشت.

 ۱۱ – رژیم غذایی گریپ فروت

این برنامه غذایی وحشتناک بسیار ناپایدار هست. کالری و طعم درون این برنامه بسیار کم هست. بدتر اینکه مصرف بیش از حد این میوه اسیدی می‌تواند منجر به زخم معده شود. به علاوه آب گریپ فروت زمانی با بعضی دارو‌ها همراه می‌شود تاثیری خطرناک دارد.

 ۱۲ – رژیم سم زدایی

به عنوان رژیم سم زدایی با آب و آبلیمو نیز شناخته می‌شود. این معجون را حتی نمی‌توان یک برنامه غذایی نامید، چون درون واقع چیزی نمی‌خورید. این روش فوق العاده موقتی هست و هرنتیجه‌ای از آن بگیرید خیلی سریع باز می‌گردد.

 ۱۳ – رژیم غذایی سرکه سیب

برنامه سرکه سیب تن‌ها درون این موفق بوده که سبب می‌شود رژیم گیرنده‌ها دیگر نخواهند چیزی بخورند. بیشتر به این خاطر که پس از خوردن سرکه به صورت مستقیم دوست ندارید چیزی بخورید. درون این روش چند قاشق چای خوری سرکه می‌خورید که اشتهای خود را سرکوب کنید. فکر نکنید دلیلش این هست که سرکه سیب خاصیت چربی دارد (جنین چیزی نیست) بلکه سبب می‌شود میل افراد به خوردن کم شود. سرکه سیب مفید هست، ولی مصرف مستقیم آن به مرور وقت، مسلما معده را اذیت خواهد کرد و اصلا مسیر هوشمندانه‌ای ازبرای کنترل اشت‌ها به حساب نمی‌آید.

 ۱۴ – رژیم چای وو یی

با اینکه افراد معروفی نیز این چای را تایید کردند، ولی دلیل نمی‌شود که حقیقت درمورد چای وو یی تغییری بکند. درون واقع این چای خاص هیچ چیز خاصی ندارد. درون واقع همان چای اولانگ هست و نمی‌تواند بیشتر از همان چای‌های معمولی که خودتان از فروشگاه‌ها می‌خرید مزیت داشته باشد.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *