تسکین کمردرد با یک تکنیک تنفسی

کد خبر: ۱۱۸۹۵۷

تاریخ منتشر شدن: شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ – ۲۱:۲۰

به مدت وقت طولانی درون یک وضعیت قرار نگیرید. ازبرای برداشتن چیزی از زمین کمر خود را خم نکنید و از زانوها خم شوید.


به گفته بهداشت نیوز: سبک زندگی ناسالم دنیای مدرن سبب شیوع کمردرد درون رده‌های سنی مختلف شده هست. به این ترتیب که امروزه شکایت از کمردرد پیر و جوان نمی‌شناسد و خیلی از افراد با این مسئله دست به گریبان هستند. ازبرای مقابله با این مشکل نیز روش‌های متعددی از مصرف مسکن تا درون موارد حاد جراحی و غیره وجود دارد. امروز قصد داریم یک تکنیک ساده تنفسی را عنوان کنیم که سبب آرامش بیشتر درون ناحیه کمر می‌شود. درصورتیکه این شیوه را روزانه دو مرتبه انجام دهید قبل از خواب متوجه تسکین درد شده و خواب عمیقی را تجربه می‌کنید. با ما همراه باشید.


کمردرد و روش‌های پیش رو


اکثر افراد ازبرای تسکین کمردرد مسکن یا داروهای ضدالتهاب مصرف می‌کنند. ماساژهایی که توسط ماساژورهای حرفه‌ای داده می‌شود نیز درون تسکین این دردها مؤثر هستند. ورزش‌هایی مانند یوگا نیز ازبرای افرادی که از کمردرد رنج می‌برند خاصیت درمانی دارد. علاوه بر این‌ها تکنیکی وجود دارد که بدون خرج و به سادگی توسط خود فرد انجام پذیر هست. این تکنیک را Andrew Weil، رئیس دپارتمان پزشکی دانشگاه آریزونای ایالات متحده آمریکا پیشنهاد می‌دهد که درون تسکین کمردرد تأثیر دارد.


آیا تنفس حقیقتاً به تسکین کمردرد کمک می‌کند؟


تشکتان نباشد زیاد سفت و یا زیاد نرم باشد. به پشت نخوابید. بهترین کار هست که به وضعیت جنینی بخوابید و یک کوسن کوچک میان زانوها قرار دهید


قبل از تشریح این تکنیک و بیان کارکرد آن باید بگوییم که بدن انسان دارای عضله‌ای به نام «ترانس‌ورس ابدومینوس» هست که نقش آن حفظ ثبات درون ناحیه میان کمر، شکم و باسن هست. درون واقع این عضله مانند یک کمربند عمل می‌کند که ما را از ناحیه ناف تا ستون فقرات احاطه کرده هست. این عضله موظف هست که وضعیت بدنی ما را ثابت نگه دارد و از کمر محافظت کند. این عضله بر احشا داخل شکم تسلط دارد. هر دفعه که ما نفس می‌کشیم با حرکت خود کمر و احشای داخلی را ثابت نگه می‌دارد. درصورتیکه تنفس آرامی داشته باشید مقاومت این عضله افزایش پیدا می‌کند. از همین رو می‌توان از تکنیک تنفس درون جهت تسکین کمردرد استفاده کردن کرد. باید تمام هوا را تا حد امکان به ریه‌ها کشید تا جایی که احساس فشار کرد. انقباض این عضله ازبرای حفاظت از ناحیه لومبر (کمر) بسیار مؤثر هست.


تکنیک ۴-۷-۸ ازبرای تسکین کمردرد


این تمرین به مرور که انجام شود تأثیر خود را نشان می‌دهد. درون روز اول کمرتان آرامش پیدا می‌کند درون روز دوم احساس بهتری خواهید داشت و کمرتان سبک‌تر می‌شود و درون روز سوم احساس تسکین درون کمردردتان می‌کنید.


شرط کار این هست که هر روز این تمرین را انجام دهید. وقت زیادی لازم نیست و هر دفعه ۵ دقیقه وقت کافی هست. این تمرین را باید روزانه دو دفعه انجام دهید. بهتر هست دفعه دوم قبل از خواب باشد. درون این صورت احساس آرامش بیشتر داشته و خواب راحتی تجربه می‌کنید.


اکنون به آموزش این تکنیک می‌رسیم. پوشش راحتی به تن کنید. روی سطح سفتی بنشینید. تا حد امکان صاف بنشینید. دهان را ببندید و از مسیر بینی نفس بکشید. باید عمیق و تا ۴۰ ثانیه دم داشته باشید. به این معنی با ۴ شماره هوا را به داخل بینی بکشید. سپس ۷ ثانیه حبس نفس داشته باشید. درون مرحله بعدی به مدت وقت ۸ ثانیه نفس را از ریه‌ها بیرون بدهید. حتماً متوجه شده‌اید که مرحله سوم با اهمیت‌ترین مرحله تمرین هست چون درون این مرحله هست که عضله ترانسورس آبدومیدوس به کار گرفته می‌شود و درون آخر منجر به تسکین کمردرد می‌شود. این تمرین را ۴ مرتبه تکرار کنید. به این معنی دو دفعه درون روز و هر با ۴ مرتبه.


تکنیک‌ها و تمرینات دیگر ازبرای تسکین کمردرد


*مدیتیشن به کنترل استرس و اضطراب کمک می‌کند. باید بدانید که استرس و فشارهای عصبی سبب تشدید کمردرد می‌شود. بنابراین درون کنار داروهای معمول به فکر آرامش روحی خود نیز باشید. یوگا و تای چی نیز تأثیر زیادی درون کاهش و تسکین کمردرد دارند. حتماً از شنا نیز کمک بگیرید. روزانه نیم ساعت پیاده روی کنید.


*به مدت وقت طولانی درون یک وضعیت قرار نگیرید. ازبرای برداشتن چیزی از زمین کمر خود را خم نکنید و از زانوها خم شوید.


*تشکتان نباشد زیاد سفت و یا زیاد نرم باشد. به پشت نخوابید. بهترین کار هست که به وضعیت جنینی بخوابید و یک کوسن کوچک میان زانوها قرار دهید.


*سنگین بلند نکنید. کیف دستی و یا کوله پشتی و غیره نیز نباید سنگین باشد.


*وزن خود را کنترل کنید چون اضافه وزن کمردردتان را تشدید می‌کند.


*از خوددرمانی بپرهیزید. چون اکثر افراد به محض احساس درد شروع به مصرف مسکن یا ضدالتهاب می‌کنند. ولی این داروها عوارض جانبی دارند.


*بهترین کار این هست با متخصص مشورت کنید تا دلیل اصلی کمردردتان را معلوم کند. تمام این توصیه‌ها را رعایت کنید و همیشه درون حال کار با رایانه یا گوشی و مطالعه و غیره حواستان به وضعیت بدنی‌تان باشد. همین الآن ببینید درون چه وضعیتی نشسته‌اید. درصورتیکه کمرتان خم هست و مدت وقت وقت زیادی از نشستنتان گذشته هست از جایتان بلند شوید و چند قدم مسیر بروید.


منبع: تبیان

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *