۲۵ نکته ازبرای کمک به شما درون حفظ آرامش

عصبانیت یک احساس طبیعی هست و زمانی که به شما کمک کند از طریق مسائل یا مشکلات چه درون محل کار و چه درون خانه کار کنید، می ‌تواند یک احساس مثبت باشد. با این حال، درصورتیکه عصبانیت منجر به پرخاشگری، طغیان و یا حتی مجادلات فیزیکی شود، می‌ تواند مشکل ‌ساز شود.


به گفته بهداشت نیوز، عصبانیت یک احساس طبیعی هست و زمانی که به شما کمک کند از طریق مسائل یا مشکلات چه درون محل کار و چه درون خانه کار کنید، می ‌تواند یک احساس مثبت باشد. با این حال، درصورتیکه عصبانیت منجر به پرخاشگری، طغیان و یا حتی مجادلات فیزیکی شود، می‌ تواند مشکل ‌ساز شود.

کنترل خشم ازبرای کمک به شما درون اجتناب از گفتن یا انجام کاری که ممکن هست از آن پشیمان شوید، با اهمیت هست. قبل از اینکه عصبانیت اوج بگیرد، می ‌توانید از استراتژی ‌های ویژه ‌ای ازبرای کنترل عصبانیت استفاده کردن کنید.

درون این مقاله از مجله سلامت ۲۵ روش که به واسطه آن می‌ توانید عصبانیت خود را کنترل کنید را معرفی میکنیم:

    شمارش معکوس

از ۱۰ شروع کنید و به صورت معکوس بشمارید. درصورتیکه خیلی عصبانی هستید می توانید از ۱۰۰ شروع کرده و معکوس بشمارید. مدت وقت زمانی که طول می‌ کشد تا بشمارید، ضربان قلب شما کند می شود و عصبانیت شما فروکش خواهد کرد.

    نفس عمیق بکشید

نفس شما آهسته‌ تر می‌ شود و زمانی عصبانی می ‌شوید به سرعت بالا می‌ رود. با نفس‌ های عمیق از بینی و باز دم از دهان ازبرای چند لحظه این مسیر را معکوس کرده و عصبانیتتان را کاهش دهید.

    پیاده روی کنید

ورزش می ‌تواند به آرام کردن اعصاب و کاهش عصبانیت کمک کند. پیاده‌روی کنید، دوچرخه‌ سواری کنید، یا چند توپ گلف بزنید. هر چیزی که بدن شما را پمپاژ کند ازبرای ذهن و بدن شما خوب هست.

    ماهیچه‌ های خود را آرام کنید

آرامیدگی پیش‌ رونده عضلانی Progressive muscle relaxation (PMR) به شما کمک می‌ کند دسته ‌های مختلف ماهیچه را درون بدن خود آرام کنید. درون این روش درون هنگام عصبانیت، عضلات ما منقبض و سفت می‌ شود که ازبرای غلبه بر این عصبانیت باید کاری کنیم که عضلات از حالت انقباض خارج شده و شل شوند. با سفت ‌ترکردن عضلات و پس رهاسازی ناگهانی آن ها، این کار را انجام می ‌دهیم.

    یک مانترا (شعار) تکرار کنید

یک کلمه یا عبارت پیدا کنید که به شما کمک می ‌کند آرام شوید و دوباره تمرکز کنید. هنگامی که عصبانی هستید این کلمه را بارها و بارها با خود تکرار کنید: “آرام بگیر، آرام بگیر، و” تو خوب خواهی شد ” همه نمونه‌ های خوبی هستند.

    کشش

چرخش گردن و چرخش شانه نمونه های خوبی از حرکت هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند بدن خود را کنترل کرده و احساسات خود را مهار کنید. هیچ تجهیزاتی ازبرای انجام این حرکات مورد احتیاج نیست.

    از لحاظ ذهنی فرار کنید

به یک اتاق آرام بروید، چشمان خود را ببندید و خود را درون یک صحنه آرامش ‌قسمت مجسم کنید. بر روی جزئیات درون صحنه خیالی تمرکز کنید: آب چه رنگی هست؟ کوه‌ ها چقدر بلند هستند؟ پرندگان چه شکلی هستند؟ این روش می‌ تواند به شما کمک کند آرامش را درون میان عصبانیت پیدا کنید.

    آهنگ موردعلاقه تان را پخش کنید

بگذارید موسیقی شما را از احساسات تان دور کند. موسیقی مورد علاقه تان را پخش کنید (با اجتناب از پخش متال سنگین) و با انجام این کار عصبانیت تان را از میان ببرید.

    صحبت کردن را متوقف کنید

ممکن هست درون زمانی که عصبانی هستید وسوسه شوید و حرف های ناراحت کننده ای به زبان آورید که بعدا از گفتن آن پشیمان شوید. درست مثل یک بچه وانمود کنید که لب های شما به هم چسبیده‌ اند. این لحظه بدون حرف زدن به شما وقت می‌ دهد تا افکار خود را جمع و جور کنید.

    یک وقفه ایجاد کنید

درون هنگام عصبانیت به خودتان استراحتی بدهید و از دیگران دور شوید. درون این وقت ، شما می توانید وقایع را پردازش کنید و احساسات خود را به حالت خنثی بازگردانید. این وقفه از این جهت که می تواند فرصتی ازبرای برنامه ریزی برنامه روزانه تان باشد بسیار مفید هست.

    کارهای مفید انجام بدهید

انرژی عصبانیتتان را مهار کنید. پرونده ای را امضا کنید. یادداشتی ازبرای یک مقام بنویسید. ازبرای شخص دیگری کار خوبی انجام دهید. انرژی و عواطف خود را صرف چیزهایی کنید که سالم و سازنده باشد.

    درون دفتر وقایع روزانه تان بنویسید.

چیزی که شما نمی ‌توانید بگویید را شاید بتوانید بنویسید. چیزی که احساس می ‌کنید و اینکه چطور می ‌خواهید واکنش نشان دهید را یادداشت کنید. پردازش آن از طریق کلمه نوشته شده می‌ تواند به شما کمک کند آرامش خود را حفظ کرده و رویدادهای منتهی به احساسات خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

    یک مسیر حل فوری پیدا کنید

به عنوان مثال شما ممکن هست از فرزندتان که قبل از رفتن به ملاقات مهمان غذایش را درون اتاق ترک کرده عصبانی شوید، ولی می توانید به طور موقت عصبانیتتان را کنترل کنید و بعدا به آن رسیدگی کنید. درون هر شرایطی درون پی مسیر‌حل‌ های مشابه بگردید.

    واکنش ها را تمرین کنید

با تمرین کردن آنچه می‌ خواهید بگویید و یا اینکه چطور می‌ خواهید به این مشکل درون آینده برخورد کنید، از بروز عصبانیت جلوگیری کنید. این دوره تمرین به شما وقت می ‌دهد تا چندین مسیر‌ حل ممکن را نیز ایجاد کنید.

    تصویر توقف را تجسم کنید

نماد جهانی توقف می ‌تواند به شما کمک کند تا زمانی که عصبانی هستید آرام شوید. این یک مسیر سریع ازبرای کمک به شما درون تجسم احتیاج به توقف خود، اعمال درون آن لحظه هست.

    روتین خود را تغییر دهید

درصورتیکه رفت و آمد کند شما به محل کار سبب می‌ شود قبل از این که حتی قهوه بنوشید عصبانی شوید، تلاش کنید یک مسیر تازه پیدا کنید. گزینه‌ هایی را درون نظر بگیرید که ممکن هست بیشتر طول بکشد، ولی شما را کم ‌تر ناراحت و عصبی کند.

    با یک دوست صحبت کنید

درون رویدادهایی که شما را عصبانی می ‌کند، خودخوری نکنید. با صحبت کردن با یک دوست قابل ‌اعتماد و حامی که احتمالا می ‌تواند یک دیدگاه تازه ایجاد کند، به خودتان کمک کنید و عصبانیت تان را کنترل کنید

    بخندید

شاید از این راهکار تعجب کنید و با خودتان بگویید مگر می شود درون هنگام عصبانیت خندید، ولی واقعا همین طور هست، با پرت کردن حواستان از مسئله ای که ناراحتتان کرده، چه با گیم کردن با کودکان و یا تماشای استندآپ عصبانیت خود را پشت سر بگذارید و بخندید.

    قدردانی را تمرین کنید

یک لحظه صبر کنید تا بر آنچه درست هست، تمرکز کنید. شناخت و فکر کردن به این که چه چیزهای خوبی درون زندگی خود دارید می ‌تواند به شما کمک کند عصبانیت تان را خنثی کنید و وضعیت را تغییر دهید.

    یک تایمر تنظیم کنید

زمانی عصبانی می ‌شوید نخستین چیزی که به ذهنتان می رسد احتمالا چیزی نیست که باید آن را بیان کنید. قبل از این که جواب بدهید، یک وقت معلوم به خودتان بدهید. این وقت به شما کمک می‌ کند آرام ‌تر شوید و درون آرامش صحبت و رفتار کنید.

    یک نامه بنویسید

زمانی ناراحت هستید یک نامه و یا ایمیل ازبرای فردی که شما را عصبانی کرده ‌هست بنویسید و سپس آن را حذف کنید. اغلب، بیان احساسات خود به هر شکل تنها چیزی هست که شما می‌ خواهید، حتی درصورتیکه این نوشته ها هرگز دیده نشود.

    کسی که عصبانی تان کرده را ببخشید

پیدا کردن شجاعت ازبرای بخشیدن کسی که به شما ظلم کرده‌ هست، به مهارت احساسی زیادی احتیاج دارد. درصورتیکه واقعا نمی توانید وی را ببخشید، حداقل می ‌توانید وانمود کنید که وی را بخشیده اید. جالب هست که حتی با وانمود کردن بخشش احساس خواهید کرد که عصبانیت شما از میان رفته و یا حداقل کم تر شده هست.

    همدلی را تمرین کنید

زمانی که عصبانی هستید، تلاش کنید با کفش ‌های دیگران نیز مسیر بروید و وضعیت را از دید آن ‌ها هم ببینید. زمانی که قصه را نقل می ‌کنید یا رویدادهایی که اتفاق اقتاده را بازگو می کنید، ممکن هست به درک جدیدی از آن اتفاق برسید و عصبانیت تان کمتر شود.

    خشم خود را ابراز کنید

خوب هست که بگویید چه احساسی دارید، تا بتوانید آن را به روش درست هدایت کنید. از یک دوست قابل ‌اعتماد بخواهید تا به شما درون بروز یک واکنش آرام کمک کند. عصبانیت و طغیان هیچ مشکلی را حل نمی ‌کند، ولی گفت و گوی کامل و صحیح می ‌تواند به کاهش استرس و کاهش عصبانیت شما کمک کند. همچنین ممکن هست از مشکلات آتی نیز پیش ‌گیری کند.

    یک کانال خلاقانه پیدا کنید

خشم خود را به یک تولید ملموس تبدیل کنید. نقاشی، باغبانی و یا نوشتن شعر را زمانی که ناراحت هستید درون نظر بگیرید. احساسات ابزار قدرتمندی ازبرای افراد خلاق هستند. از خودتان ازبرای کاهش عصبانیت تان استفاده کردن کنید…عصبانیت یک احساس طبیعی هست که ممکن هست هر فرد درون هر بازه زمانی از زندگی اش تجربه کند. ولی درصورتیکه دیدید که عصبانیت شما به پرخاش یا طغیان تبدیل می ‌شود، باید مسیر‌ های سالم ازبرای مقابله با عصبانیت تان پیدا کنید.

درصورتیکه نکات ذکر شده درون قسمت بالا به کنترل عصبانیت شما کمکی نمی‌ کنند، با یک پزشک درمانگر مشورت کنید. یک پزشک متخصص یا درمانگر می تواند به شما کمک کند تا از طریق عوامل زمینه ای که ممکن هست به خشم و دیگر مسائل احساسی کمک کند کار کنید.

 


 


 


 


منبع: مجله سلامت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *