۹ پیشنهاد غیر دارویی ازبرای رهایی از درد کمر

کد خبر: ۱۰۸۲۳۰

تاریخ منتشر شدن: جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ – ۲۲:۵۰

چند کیلو وزن اضافه درون ناحیه میانی بدن می ‌تواند فشار مضاعفی را به کمر شما وارد کند، تلاش کنید تا از وزن ایده آلتان چهار کیلوگرم کمتر باشید، تا فشار بر روی کمر شما کمتر باشد.


به گفته بهداشت نیوز:تقریبا ۴ نفر از هر ۵ نفر، درد کمر را درون برهه‌ ای از زندگی تجربه می ‌کنند و یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به پزشک را می ‌توان همین درد کمر برشمرد.

درد کمر می ‌تواند درون حالت‌ های مختلف ظاهر شود و از یک درد مداوم تا یک درد شدید ناگهانی شما را زمینگیر کند. این درد دلایل متفاوتی دارد. خیلی از افراد به دلیل داشتن اضافه وزن دچار درد درون ناحیه کمر می‌ شوند.

خبر خوب این هست که بسیاری از افراد با گذشتن چند روز و یا هفته دردشان بهبود می یابد و نیازی به عمل جراحی ندارند. چیزی که بیشتر از هر درمانی مورد احتیاج این دسته از افراد هست، استراتژی های کمکی خود شخص هست که می ‌تواند درون بهبود شرایط اثر خوبی بگذارد و از بازگشت درد جلوگیری کند.

بیشتر تمرین کنید: درون حالت کمر درد ممکن هست به این فکر کنید که فعالیت خود را کمتر کنید و بیشتر استراحت کنید. یک یا دو روز استراحت ممکن هست درد شما را کاهش دهد، ولی مدت وقت وقت بیشتر نمی ‌تواند وضعیت را بهبود بخشد. متخصصان بر این باورند که تمرین های سبک می ‌تواند از میزان التهاب بکاهد و تنش عضلانی را کاهش دهد.

مراقب وزنتان باشید: چند کیلو وزن اضافه درون ناحیه میانی بدن می ‌تواند فشار مضاعفی را به کمر شما وارد کند، تلاش کنید تا از وزن ایده آلتان چهار کیلوگرم کمتر باشید، تا فشار بر روی کمر شما کمتر باشد.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن، جریان مواد معدنی مورد احتیاج بدنتان را به دیسک های میان مهره‌ های کمر کاهش می ‌دهد و همین منجر به افزایش درد درون ناحیه کمر می‌ شود.

بهبود خوابیدن: درصورتیکه بیش از حد دچار درد کمر می ‌شوید با پزشک خود راجع به بهترین حالت خوابیدن صحبت کنید. خوابیدن به بغل، درون حالتی که زانوهایتان را به سمت سینه جمع کرده اید، گاهی از اوقات ازبرای افراد مبتلا به کمردرد توصیه می ‌شود. درون صورتی که علاقه دارید به پشت بخوابید، بهتر هست تا یک بالش را به زیر زانوهای خود قرار دهید و بالش کوچکی را نیز درون پایین ‌ترین قسمت کمر (گودی کمر) خود بگذارید. به خاطر داشته باشید که خوابیدن بر روی شکم می ‌تواند فشار مضاعفی را بر روی کمر شما وارد کند.

مراقب حالت نشستن باشید: بهترین صندلی‌ها ازبرای نشستن، صندلی‌هایی با پشتی صاف و بیرون زدگی ازبرای گودی کمر هستند. درون مواقع نشستن تلاش کنید از چهار پایه ازبرای زیر پا استفاده کردن کنید.

مراقب بلند کردن اشیا باشید: ازبرای بلند کردن اشیا سنگین خم نشوید. تلاش کنید تا زانوهای خود را خم کرده و نیم‌ خیز شوید، شی مورد نظر را نزدیک به شکمتان نگه دارید و به آرامی برخیزید. به بدن خود فشار نیاورید و تا جای که می ‌توانید به جای کشیدن اشیاء سنگین، آنها را هل دهید.

کیف پولتان را سبک کنید: نشستن بر روی یک کیف پر پول منجر به بروز درد کمر می ‌شود. تلاش کنید تا کیفتان را خالی نگاه دارید و یا درون زمانی که بیش از حد می ‌نشینید، آن را از جیب ‌تان بیرون بیاورید.

کیف دستی مناسب را انتخاب کنید: کیفی را خریداری کنید که بند بلندی داشته باشد. بهتر هست تا از مدل کیف های پستچی بخرید و بند آن را بر روی شانه مخالف بگذارید، تا وزن آن درون بدنتان پخش شود و تنها به یک نقطه از بدن فشار وارد نشود. زمانی که کیف سنگینی را با دست و بدون بند حمل می‌کنید، تلاش کنید تا هر چند وقت یکبار، دستتان را عوض کنید و از قرار دادن دفعه بیش از حد درون یک سمت از بدنتان خودداری کنید. هر چند وقت یکبار، کیفتان را خالی کنید و وسیله های غیر ضروری را از آن بیرون بیاورید.

کمربندها را فراموش کنید: ازبرای کمر، تعداد زیادی کمربندهای طبی موجود هست، ولی اکثر آنها ازبرای دوران نقاهت بعضی از عمل های مفید هست و هم اکنون ثابت نشده هست که آنها ازبرای دردهای شدید کمر مفید هستند.

منبع: آوای سلامت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *