به مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی طبیعی خوش آمدید
مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی

آیا می توان به جای کرم دست از کرم پا استفاده کرد؟

5 دلیل که چرا نباید از کرم پا برای دست استفاده کرد؟

کرم پا همانطور که از نامش پیداست مخصوص پوست پا است که ضخیم‌تر و پینه‌دارتر از پوست دست، صورت یا سایر قسمت‌های بدن است. آنها اغلب سنگین تر هستند، با ترکیبات روغنی و مومی بیشتر فرموله شده اند و خاصیت لایه برداری دارند. استفاده از کرم پا در نواحی دیگر می تواند منجر به تحریک، پوسته پوسته شدن، قرمزی یا واقعاً چرب، مسدود شدن منافذ و جوش شود. این محصولات همچنین فاقد مواد مرطوب کننده یا ضد پیری مورد نیاز دست یا صورت هستند که می تواند باعث خشکی یا کمبود تغذیه در آن قسمت از پوست شود. در زیر دلایل دیگری وجود دارد که چرا استفاده از کرم پا برای دستان شما توصیه نمی شود:

1. ضخامت پوست متفاوت

پوست پای شما ضخیم تر و خشک تر از پوست دست شماست. کرم های پا با غلظت های بالاتری از عوامل مرطوب کننده و مواد تشکیل شده اند تا نیازهای خاص پا مانند پینه و لکه های زبر را برآورده کنند. استفاده از چنین فرمول قوی روی پوست شما می تواند بر روی پوست تأثیر بگذارد و به طور بالقوه منجر به واکنش های نامطلوب شود.

2. امکان تحریک

کرم های پا اغلب حاوی موادی مانند منتول، اکالیپتوس یا دیگر عوامل خنک کننده هستند که احساس طراوت را برای پاهای خسته ایجاد می کنند. با این حال، این مواد می توانند برای پوست دست نامناسب باشند و منجر به قرمزی، التهاب یا تحریک شوند.

3. انسداد منافذ

کرم‌های پا معمولاً ضخیم‌تر، سنگین‌تر و ماندگارتر هستند تا آبرسانی شدید به پاها ارائه کنند. این فرمول ها ممکن است حاوی مواد مسدود کننده مانند روغن های معدنی باشند که به طور بالقوه می توانند رطوبت را در پوست به دام بیندازند. استفاده از کرم پا به جای کرم دست باعث می شود پوست دست شما برای مدت طولانی تری چرب بماند و کار را مختل کند. برای دست ها باید از کرم هایی با جذب سریع که روی پوست احساس چربی نمی کنند استفاده کنید.

4. برآورده نکردن نیازهای پوست

کرم های مرطوب کننده به طور ویژه برای رفع نیازهای منحصر به فرد مناطق خاص طراحی و تولید می شوند. قطعا نیازهای پوستی افراد در صورت، دست، پا و بدن متفاوت است. همانطور که صورت شما به یک کرم مرطوب کننده نیاز دارد که علاوه بر مرطوب کنندگی، خاصیت ضد پیری، آبرسانی، محافظت در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های محیطی داشته باشد، پوست دست و پا نیز نیازهایی دارد. کرم های دست اغلب حاوی مواد تخصصی برای پا نیستند و بالعکس، بنابراین استفاده از آنها به جای یکدیگر ممکن است فواید یا نتایج مطلوبی نداشته باشد.

5. تفاوت عطر

کرم‌های پا معمولاً بوی قوی‌تری دارند، عمدتاً برای مقابله با بوی پا. استفاده از این کرم های معطر دست ممکن است باعث ناراحتی یا حساسیت شود، به خصوص اگر به عطرهای خاصی حساس یا حساسیت دارید.

همیشه بهترین کار استفاده از محصولاتی است که به طور خاص برای ناحیه ای از بدن فرموله شده اند تا از نتایج بهینه اطمینان حاصل شود و خطر عوارض جانبی به حداقل برسد. اگر نگران پوست دست یا پا هستید و یا نیاز به مرطوب کننده دارید می توانید با شماره تلفن 07633680687 با کارشناسان پوست عسل بانو مشاوره رایگان داشته باشید.

تفاوت کرم پا با کرم دست

آخرین ویدئو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مفید
مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.