به مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی طبیعی خوش آمدید
مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی

از عوارض کرم دور چشم چه می دانید؟

استفاده از کرم دور چشم مناسب و با کیفیت در رفع یا کاهش چین و چروک، علائم خستگی، سیاهی و پف دور چشم تاثیر بسزایی دارد. اما در برخی موارد ممکن است برخی افراد پس از استفاده از کرم دور چشم دچار عوارض جانبی و سوزش پوست شوند. برای این منظور در این مقاله قصد داریم به عوارض استفاده از کرم دور چشم بپردازیم پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

عوارض استفاده از کرم دور چشم چیست؟

از مهم ترین عوارض کرم دور چشم می توان به سیاهی دور چشم، پف کردگی، تغییر رنگ، خطوط ریز و تحریک پوست دور چشم اشاره کرد که ممکن است به دلیل استفاده نادرست از کرم دور چشم یا استفاده از کرم های تقلبی و کم مصرف باشد. محصولات با کیفیت be در ادامه برای اطلاعات بیشتر شما عوارض مهم کرم دور چشم را معرفی می کنیم.

کرم های مخصوص ضد سیاهی معمولا با کرم های چین و چروک دور چشم ترکیب می شوند که گاهی اوقات حاوی اسیدهای ملایم هستند و ممکن است باعث ایجاد احساس سوزش در پوست اطراف چشم شوند. بهتر است قبل از مصرف دستورالعمل ها و مواد تشکیل دهنده محصولات را مطالعه کنید زیرا ممکن است در اثر استفاده از محصول احساس سوزش کنید.

این ویتامین یکی از ترکیبات محبوب کرم های دور چشم برای رفع سیاهی دور چشم است. زیرا تصور می شود که رگ های خونی را که ممکن است باعث ایجاد رنگدانه های تیره شوند، ترمیم می کند. البته، محققان در مورد اثربخشی ویتامین K موضعی در مقابل فواید خوراکی اثبات شده آن اختلاف نظر دارند. در برخی موارد استفاده از این ماده ممکن است برای برخی افراد عوارض ایجاد کند. البته عوارض جانبی برای افرادی که از این ویتامین به عنوان مکمل یا تزریقی استفاده می کنند بیشتر است و عوارض نادرتر است.

هیدروکینون یک عامل سفید کننده است که در محصولات سفید کننده پوست برای کاهش لکه های پیری، کک و مک، لکه های آکنه و سیاهی زیر چشم استفاده می شود. اگر طبق توصیه و تجویز پزشک مصرف نشود باعث افزایش رنگدانه و هیپوپیگمانتاسیون می شود. که ممکن است رنگ پوست را برای همیشه تغییر دهد، بهتر است برای جلوگیری از عوارض کرم های دور چشم حاوی هیدروکینون با پزشک مشورت کنید.

رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است که در اکثر محصولات ضد پیری مانند کرم های دور چشم برای درمان سیاهی زیر چشم استفاده می شود. محققان گزارش می دهند که رتینول می تواند پوست را تحریک کند، البته ممکن است روند درمان با استفاده از این محصولات تنظیم شود، اما برای جلوگیری از عوارض کرم دور چشم حاوی رتینول، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید یا محصول را یک شب در میان استفاده کنید. انجام دادن.

اشتباهات رایج هنگام استفاده از کرم دور چشم

نحوه استفاده از کرم دور چشم عامل مهم و موثری در بروز برخی عوارض است که باید با آن آشنا باشید.

  • در مقادیر زیاد استفاده کنید

استفاده بیش از حد از محصولات مراقبت از پوست می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. این موضوع به ویژه در روتین مراقبت از چشم اهمیت دارد زیرا پوست اطراف چشم نازک و حساس است. متخصصان توصیه می کنند که به اندازه یک نخود از این کرم دور چشم برای زیر چشم کافی است.

  • روش استفاده نادرست

استفاده نادرست ممکن است باعث عوارض جانبی کرم دور چشم شود. قبل از استفاده از محصول، بهتر است دستورالعمل های موجود در بسته بندی محصول را مطالعه کنید.

  • محصول را با فاصله کم از چشم استفاده کنید

محققان حوزه محصولات بهداشتی و آرایشی معتقدند محصولاتی مانند کرم دور چشم را باید حداقل 1 سانتی متر از چشم دور کرد. زیرا کرم های دور چشم برای استفاده در کل دور چشم و اطراف آن مناسب نیستند، بلکه برای پوست دور چشم مناسب هستند. هنگامی که کرم دور چشم را خیلی نزدیک به چشمان خود می زنید، ممکن است باعث تحریک و ناراحتی پوست و حتی چشم شما شود.

  • استفاده از کرم دور چشم برای پوست خشک

متخصصان مراقبت از پوست استفاده از کرم دور چشم را روی پوست مرطوب توصیه می کنند. زیرا پوست مرطوب نفوذپذیری بیشتری دارد و باعث جذب بهتر مواد می شود.

  • ماساژ کرمی بسیار شدید

پوست دور چشم نسبت به سایر قسمت‌های بدن ظریف‌تر است، بنابراین باید بیشتر مراقب آن بود. استفاده بیش از حد از کرم ممکن است رگ های خونی اطراف چشم را پاره کند و باعث سیاهی، پف چشم و خطوط ریز شود. انگشت اشاره در مقایسه با انگشتان دیگر نرم ترین پوست را برای ماساژ کرم دور چشم دارد.

  • بلافاصله بعد از کرم دور چشم از سایر محصولات استفاده کنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از کرم دور چشم این است که فاصله بین استفاده از محصولات پوستی و سایر محصولات آرایشی رعایت نمی شود. به گفته محققان، یک تا دو دقیقه طول می کشد تا کرم دور چشم جذب شود.

  • ناکافی بودن فرمول کرم دور چشم با نیازهای فردی

کرم های دور چشم برای درمان مشکلات مختلف فرموله شده اند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است کرم دور چشمی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز پوستتان باشد.

  • از کرم دور چشم فقط در شب استفاده کنید

برخی افراد فکر می کنند که کرم دور چشم باید در شب استفاده شود. اما پوست در طول روز تحت شرایط استرس زا و محیطی مختلفی قرار می گیرد که پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین بهتر است دستورالعمل استفاده از محصول را مطالعه کنید تا بدانید که آیا فقط در شب باید از آن استفاده کنید یا در روز. مصرف کردن

نتیجه

به مرور زمان ممکن است پوست اطراف چشم با علائمی مانند پیری، تیرگی، خطوط ریز، افتادگی پلک و … مواجه شود که استفاده از کرم دور چشم مناسب و باکیفیت در درمان یا کاهش این مشکلات تاثیر بسزایی دارد. اما گاهی ممکن است افراد پس از استفاده از کرم دور چشم دچار عوارضی مانند سیاهی دور چشم، سوزش، پف کردگی و … شوند که در مقاله به آنها اشاره شد. قبل از خرید هر گونه محصول پوستی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

آخرین ویدئو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مفید
مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.