به مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی طبیعی خوش آمدید
مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی

راهنمای کامل بهترین روش تمیز کردن صورت در ۷ مرحله

پاکسازی مناسب و به موقع برای داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری است. این لایه نازک و حساس بدن همیشه نیازمند توجه و مراقبت ویژه شماست. اگر فرصت ندارید پاکسازی صورت خودتان به سالن های زیبایی بروید، ما شما را با مراحلی آشنا می کنیم که نتایج شگفت انگیزی برای پوست شما به همراه خواهد داشت.

با این راهنمای 7 مرحله ای می توانید تمام مراحل پاکسازی صورت را در منزل با کیفیت یک سالن حرفه ای انجام دهید.

پاکسازی پوست صورت در 7 مرحله

پاکسازی صورت پوست شما را تمیز می کند. همچنین علاوه بر بازسازی و تحریک سلول ها، مراحل آبرسانی و تغذیه را نیز بر عهده می گیرد. در نتیجه پوستی جوان تر و درخشان تر خواهید داشت.

جالب است بدانید که پاکسازی پوست صورت استرس را نیز کاهش می دهد و باعث درخشندگی پوست می شود.

حس خوب ماساژ صورت در سالن زیبایی و البته بازگشت به خانه با پوستی نرم و صاف بی نظیر است. اما شاید ما نتوانیم هزینه و زمان مراقبت از پوست در سالن های زیبایی را بپردازیم و نتوانیم از خدمات اسپا و پاکسازی پوست در یک سالن حرفه ای لذت ببریم، اما باید در نظر داشت که پوست شما همیشه برای حفظ آن به این مراقبت ها نیاز دارد. درخشش و سلامتی .

با این حال، خبر خوب این است که می توانید فرآیند پاکسازی کامل صورت را خودتان در خانه انجام دهید و نتایج مشابهی بگیرید. فقط قدم به قدم پیش بروید و تمام مراحل را به درستی انجام دهید.

برای شروع، موهای خود را از صورت خود جدا کرده و با هدبند محکم کنید.

مرحله 1: تمیز کردن

قبل از شروع تمیز کردن صورت، هرگونه آلودگی، آرایش یا هر محصول دیگری را که روی پوستتان وجود دارد را کاملا پاک کنید. برای این کار می توانید از دستمال های پاک کننده آرایش استفاده کنید.

سپس با استفاده از یک پاک کننده روغنی یا روغن های مخصوص صورت مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون، سطح پوست خود را به آرامی تمیز کرده و آن را تمیز کنید. این کار حتی کوچکترین ذرات باقی مانده روی پوست را از بین می برد. در نهایت از یک فوم یا ژل ملایم شستشوی صورت استفاده کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

پاکسازی پوست صورت

مرحله 2: لایه برداری

لایه برداری پوست با یک اسکراب ملایم به حذف سلول های مرده کمک می کند و آن را صاف و روشن تر می کند. مقداری از اسکراب صورت را به اندازه یک نخود بردارید و به آرامی به مدت 30 ثانیه با حرکات دایره ای روی صورت و گردن خود بمالید. سپس اسکراب را با آب ولرم بشویید. مخصوصاً بینی و چانه را خوب بشویید تا کاملاً تمیز شوند و جوش های سرسیاه و آلودگی ها از سطح پوست پاک شوند.

مرحله 3: ماساژ صورت

روش های پاکسازی صورت بدون ماساژ کامل نمی شود. علاوه بر این، ماساژ لذت بخش ترین قسمت داستان است. این مرحله برای افزایش گردش خون و بهبود عملکرد عضلات صورت ضروری است. ماساژ صورت باعث سفت شدن پوست و روشن تر شدن آن می شود.

مقدار کمی کرم صورت یا روغن ماساژ مصرف کنید. از وسط پیشانی شروع کنید و به سمت شقیقه ها حرکت کنید. سپس دو طرف بینی و گونه های خود را ماساژ دهید.

در نهایت لب ها، چانه و فک را ماساژ دهید. ماساژ گردن را فراموش نکنید. گردن را از پایین تا چانه با انگشتان خود ماساژ دهید. ماساژ را ده دقیقه ادامه دهید و سپس صورت خود را با آب بشویید.

برای ماساژ صورت از هر دو دست و نوک انگشتان استفاده کنید و پوست خود را با حرکات دایره ای به سمت بالا و بیرون ماساژ دهید. هرگز به سمت پایین یا عقب و جلو ماساژ ندهید. گرانش زمین همیشه پوست را به سمت پایین می کشد. حرکت ماساژ رو به بالا به سفت شدن پوست کمک می کند، در حالی که ماساژ رو به پایین باعث شل شدن و افتادگی پوست صورت می شود.

مرحله 4: گرم بخورید

حالا نوبت تمیز کردن منافذ پوست است. بعد از لایه برداری و ماساژ نوبت به بخور دادن صورت می رسد. این به باز شدن منافذ مسدود شده کمک می کند و باعث جذب بهتر محصولات بعدی روی پوست می شود. حرارت ملایم بخور برای پوست نیز مفید است، زیرا آن را آرام و مرطوب می کند.

بخور برای تمیز کردن صورت

روش صحیح شستشوی صورت به شرح زیر است:

آب را در قابلمه بجوشانید و از روی حرارت بردارید. چشمان خود را با چشم بند بپوشانید و صورت خود را روی بخار آب نگه دارید. 5 تا 10 دقیقه بجوشانید. سر خود را با یک حوله بپوشانید تا مطمئن شوید که گرما از بین نمی رود و پوست در معرض بخار قرار نمی گیرد. هر زمان که به هوای تازه نیاز داشتید، حوله را دور بیندازید و هوای تازه تنفس کنید.

می‌توانید روغن‌های معطر معطر مانند اسطوخودوس یا گل رز را به آب اضافه کنید تا تجربه‌ای شبیه به یک سالن حرفه‌ای داشته باشید. برای فواید بیشتر می توانید از بخور رزماری یا چای سبز نیز استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که این مرحله از پاکسازی پوست برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید است. پاکسازی منافذ پوست به از بین بردن جوش های سر سیاه و جلوگیری از بروز جوش های سرسفید کمک می کند.

مرحله 5: ماسک پاک کننده صورت

پس از سیگار کشیدن، پوست شما به مواد مغذی و رطوبت نیاز دارد. ماسک های صورت برای پاکسازی پوست، زدودن تمام آلودگی ها از روی پوست و بازگرداندن درخشندگی آن. ماسک صورت مورد علاقه خود را بزنید و در حالی که به پوست خود استراحت می دهید به خود استراحت دهید.

همچنین می توانید با توجه به نوع پوست خود با استفاده از مواد طبیعی در خانه ماسک صورت درست کنید. به عنوان مثال ترکیب جو و آووکادو ماسک مناسبی برای پوست های چرب است. برای پوست های خشک از مخلوط موز و عسل استفاده کنید. برش های سرد خیار را روی چشمان خود قرار دهید و اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی صورت شما بماند. در نهایت صورت خود را بشویید.

ماسک پاکسازی صورت

مرحله 6: تونر

استفاده از تونر بخشی از روتین مراقبت از پوست است و در تمیز کردن پوست صورت مهم است. اکنون که پوست شما مواد مغذی لازم را از ماسک صورت جذب کرده است، استفاده از تونر یا قابض به بسته شدن منافذ و تمیز نگه داشتن آنها کمک می کند. همچنین این مرحله برای پوست های مستعد آکنه بسیار مفید است. زیرا اجازه نمی دهد آلودگی و چربی اضافی روی پوست باقی بماند.

برای آشنایی بیشتر با این محصول، موارد استفاده و فواید آن، مقاله تونر چیست؟ توصیه می شود. را بخوانید

یک پد پنبه ای بردارید و مقدار کمی تونر روی آن قرار دهید. با مالیدن ملایم تونر بر روی سطح پوست، منافذی که در حین بخور باز شده اند دوباره بسته می شوند. (البته منافذ پوست مانند درب اتاق نیستند و به معنای واقعی باز و بسته نمی شوند، می توان گفت اندازه منافذ و ظاهر آنها با حالت انبساط و انقباض تغییر می کند. ) همچنین انجام این کار باعث تمیزی، روشنی و شفافیت پوست می شود. پنبه را به آرامی روی تمام صورت بمالید و بگذارید خشک شود.

مرحله 7: مرطوب کننده

پاک کننده صورت خانگی خود را با یک مرطوب کننده تسکین دهنده تمام کنید. تمیز کردن پوست و استفاده از بخور باعث خشکی پوست می شود. بنابراین استفاده از یک مرطوب کننده مناسب حرکتی هوشمندانه برای جبران این خشکی است. این کار باعث آبرسانی و بازگرداندن رطوبت از دست رفته پوست می شود. ابتدا از تمیز بودن دستان خود مطمئن شوید. سپس با استفاده از نوک انگشتان خود، یک مرطوب کننده سبک روی تمام صورت خود بمالید. کرم را به آرامی روی صورت و گردن ماساژ دهید و اجازه دهید به خوبی جذب پوست شود. اگر این مراحل را در شب انجام می دهید، می توانید از کرم دور چشم نیز استفاده کنید. و اگر در طول روز تمیز می کنید، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

قدم هفتم در پاکسازی صورت استفاده از مرطوب کننده مناسب است.

نتیجه

تمیز کردن در سالن های حرفه ای روش خوبی برای طراوت و شادابی پوست است، اما معمولاً گران است. می توانید با انجام مراحل ذکر شده در این مقاله پوست خود را تمیز کرده و آن را درخشان و شاداب کنید. در هر صورت باید مراقب باشید که با ملایمت با پوست خود رفتار کنید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

تجربه شما

تا حالا شده پاکسازی صورت آیا آن را در خانه انجام داده اید؟ نتایج را با ما در میان بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با دیگران به اشتراک بگذارید.

منابع:

https://doi.org/10.1016/j.ijpharm.2008.03.032
https://www.stylecraze.com/articles/how-to-do-a-facial-at-home
https://www.bebeautiful.in/all-things-skin/everyday/steps-to-do-facial-at-home
https://www.physio.co.uk/treatments/massage/massage-for-body-parts/face-massage.php
https://www.aad.org/public/everyday-care/skin-care-secrets/routine/safely-exfoliate-at-home

    تونر چند اکتیو

4.3/5 – (48 امتیاز)

آخرین ویدئو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مفید
مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.