به مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی طبیعی خوش آمدید
مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی

روال پوست جوانان

تقریبا غیرممکن است که دوران نوجوانی خود را بدون شکایت از پوست خود پشت سر بگذارید. متخصصین پوست در مورد نحوه مراقبت از آن توصیه می کنند پوست نوجوان آنها پیشنهاد می کنند با استفاده از یک روال پوستی، چهره ای سالم و شاداب داشته باشید. به گفته این متخصصان، آکنه، جوش های سرسیاه و پوست چرب در راس شکایات پوستی نوجوانان قرار دارد. معمولا افراد در دوران نوجوانی با مشکلات پوستی زیادی مواجه می شوند. تغییرات هورمونی منجر به بزرگ شدن غدد چربی می شود و در نتیجه پوست نوجوانان چرب می شود و منافذ بزرگ و جوش های سرسیاه روی پوست ایجاد می کند. البته می توانید با دنبال کردن برنامه روتین پوست برای نوجوانان که در ادامه مقاله آمده است، پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

 

پوست نوجوانان با یکدیگر متفاوت است

با وجود اینکه شما و دوستانتان به طور همزمان در حال گذراندن دوران بلوغ هستید، باز هم این احتمال وجود دارد که پوست شما کمی متفاوت از یکدیگر به نظر برسد. این به این معنی است که توصیه هایی که برای پوست دوست شما مفید است ممکن است برای پوست شما کارساز نباشد. خوشبختانه، شما به راحتی می توانید راه حل های مناسب برای مراقبت و شفاف نگه داشتن پوست خود را پیدا کنید.

نکات مهم برای مراقبت از پوست نوجوانان

در روتین مراقبت از پوست نوجوانان، این چند مورد می تواند بسیار مهم باشد. ممکن است زیاد به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که نوجوانی زمانی است که اساس سلامت پوست را پایه ریزی می کنیم. سلامت پوست شما بستگی زیادی به مراقبت از پوست در دوران نوجوانی شما دارد.

1) پوست خود را با دقت تمیز کنید

اگر پوست چرب دارید، یک شوینده صورت با ژل یا فوم احتمالاً برای مراقبت روزانه از پوست شما بهترین است. اگر پوست شما در طول روز بیش از حد چرب یا کثیف شد، روزی یک یا دو بار پوست خود را تمیز کنید. اگر دختر نوجوانی هستید که آرایش می کنید، بهترین راه این است که ابتدا آرایش چشم خود را پاک کنید و سپس صورت خود را با نوک انگشتان خود به همراه ژل یا فوم پاک کننده پاک کنید. اگر اهل ورزش هستید و یا در باشگاه و کلاس تربیت بدنی سخت کار می کنید، در صورت امکان قبل از ورزش صورت خود را بشویید (تا پوست در حین فعالیت بدنی به خوبی عرق کند و نفس بکشد) یا حداقل از دستمال کاغذی برای خشک کردن بدن خود استفاده کنید. صورت. با خودت ببر اگر نوجوانی با پوست خشک هستید، از پاک کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

۲) مرطوب کردن پوست بسیار مهم است

استفاده از مرطوب کننده بسیار مهم است. حتی برای پوست های چرب و مستعد آکنه، مرطوب کردن پوست بسیار مهم است. چربی و رطوبت دو چیز متفاوت هستند.

با تامین رطوبت کافی پوست، باعث می‌شوید پوست چربی کمتری تولید کند. در واقع، مرطوب کننده به تنظیم تولید چربی پوست کمک می کند. از لوسیون ها یا کرم های بدون روغن و غیر کومدون زا استفاده کنید که حاوی موادی هستند که عملکرد محافظتی پوست را تقویت یا بازیابی می کنند، مانند سرامیدها و نیاسینامید.

روال مراقبت از پوست نوجوانان

3) قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید

حتی اگر بهترین دوست شما بتواند با آرایش بخوابد و زیبا به نظر برسد، پاک کردن آرایش قبل از خواب ایده خوبی نیست. حتی اگر خیلی خسته هستید که نمی توانید موهایتان را به عقب ببندید. حتما آرایش خود را پاک کرده و صورت خود را بشویید. حداقل از یک دستمال پاک کننده آرایش برای پاک کردن آرایش، آلودگی و چربی از روی صورت خود استفاده کنید. اگر عادت به خوابیدن با آرایش دارید، ممکن است دچار آکنه یا بثورات پوستی برجسته ای به نام درماتیت اطراف دهان یا اطراف چشم شوید.

4) چربی پوست را کنترل کنید

شما می خواهید درخشندگی پوست خود را بدون آسیب رساندن به آن کاهش دهید. به گفته متخصصان پوست دانشکده پزشکی هاروارد، یک روش اصلی سه مرحله ای برای کنترل پوست چرب وجود دارد:

  • پاک کننده ای را انتخاب کنید که حاوی اسید سالیسیلیک باشد.
  • برای کنترل درخشندگی پوست خود از پرایمر بدون روغن استفاده کنید.
  • در طول روز، روغن را با پارچه یا دستمال مخصوص (کاغذ جاذب روغن) از روی پوست خود پاک کنید.

5) پوست خود را لایه برداری کنید

شما باید فقط یک یا دو بار در هفته با استفاده از یک محصول نسبتا ملایم پوست خود را لایه برداری کنید. اسکراب نکنید زیرا به خلاص شدن از شر آکنه یا جوش های سر سیاه کمکی نمی کند و بیش از حد لایه برداری نکنید.

۶) از محصولات ضد آکنه هوشمندانه استفاده کنید

یکی از اهداف مهم توصیه یک روتین پوستی به نوجوانان، پیشگیری از آکنه است. مواد زیادی وجود دارد که در پاکسازی و پیشگیری از آکنه موثر است. یکی از دلایل موثر بودن آنها قوی بودن آنهاست و اگر در استفاده از آنها دقت و دقت نداشته باشید، این مواد حتی بیشتر از جوش های قرمز التهابی پوست شما را تحریک و قرمز می کنند. هر چه پوست شما تحریک و سوزش بیشتری داشته باشد، تمایل کمتری به استفاده از روش های درمانی خواهید داشت و در نتیجه با آکنه روی صورت خود به حالت اول بر می گردید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه از پوست خود محافظت کنید.

روتین ضد آکنه در پوست نوجوانان
اگر از محصولات موضعی با نسخه استفاده می کنید:

متخصصان پوست توصیه می کنند قبل از شروع داروهای آکنه بدون نسخه از یک کرم مرطوب کننده و ترمیم کننده روی پوست خود استفاده کنید. هرچه سد محافظ پوست شما قوی‌تر باشد، مواد قوی‌تر آن را تحریک می‌کنند. درمان با این داروها باید بسیار آهسته و مرحله به مرحله روی پوست انجام شود تا به مرور زمان پوست به آن عادت کند.

شب اول یک هشتم قاشق چایخوری از دارو استفاده کنید و بعد از سه روز اگر پوستتان قرمز نشد همین کار را هر سه شب به مدت دو هفته ادامه دهید. اگر پوست شما بعد از دو هفته دارو را تحمل کرد، درمان را یک شب در میان انجام دهید. پس از دو هفته بدون قرمزی، دارو را هر شب مصرف کنید.

اگر از محصولات بدون نسخه حاوی رتینول استفاده می کنید:

رتینول بدون نسخه ضد التهاب است و بنابراین قرمزی جوش ها را کاهش می دهد. کاهش تولید چربی پوست؛ به پاکسازی منافذ پوست کمک می کند و جوش های سرسیاه و سرسفید را از بین می برد. همانند درمان های تجویزی، درمان رتینول را به آرامی شروع کنید و در ابتدا هر چند شب یک بار از آن استفاده کنید. برای جلوگیری از خشک شدن پوست از کرم های مرطوب کننده در بالای دارو استفاده کنید.

 

اگر از بنزوئیل پراکسید استفاده می کنید:

اگرچه این دارو یک قاتل آکنه صورت است و به معنای واقعی کلمه باکتری های مولد آکنه را از بین می برد، اما می تواند باعث خشکی شدید پوست و همچنین سفیدی لباس شما شود. اگر بعد از استفاده از این محصول پوست شما قرمز یا خشک شد، حتما قبل از استفاده از کرم های مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست خود استفاده کنید. این سپر محافظ باعث می شود پوست شما راحت تر درمان را تحمل کند.

۷) با باکتری های مولد آکنه نخوابید

باکتری های مولد آکنه هر 12 ساعت تکثیر می شوند. به همین دلیل استفاده از روش های درمانی فقط یک بار در روز کافی نیست، بلکه به دلیل اینکه ترکیبات این داروها باعث تحریک پوست می شود و برخی از این مواد به قدری قوی هستند که نمی توان از آنها دو بار استفاده کرد، خود درمان اصلی (مثلا ، یک داروی تجویزی) ، رتینوئید یا بنزوئیل پراکسید) در شب. سپس، اواسط صبح روز بعد، یک داروی ملایم‌تر بدون نسخه مانند اسپری اسید سالیسیلیک حاوی نقره کلوئیدی می‌تواند انتخاب خوبی برای کاهش pH پوست و در نتیجه کاهش رشد باکتری‌ها باشد.

8) هرگز آرایش خود را با دیگران به اشتراک نگذارید

آیا می خواهید میکروب های دوستانتان با شما به اشتراک گذاشته شود؟! به اشتراک گذاشتن محصولات آرایش چشم و لب رفتاری بسیار نامناسب است. اگر رنگ رژ لب جدید دوستتان وسوسه انگیز است، بهتر است برای خودتان یکی تهیه کنید.

روال مراقبت از پوست نوجوانان

9) دستان خود را تمیز نگه دارید

یکی از راه هایی که به نوجوانان کمک می کند تا سالم بمانند و از پوست خود مراقبت کنند، محافظت از پوست آنها در برابر آلودگی و میکروب ها است. قبل از دست زدن به صورت یا روتوش آرایش، دست های خود را بشویید و همچنین به طور منظم سایر سطوحی که با پوست شما در تماس هستند مانند تلفن همراه خود را تمیز کنید.

10) اسپری مو را با دقت انتخاب کنید

اگر متوجه شدید که جوش‌های آکنه به‌صورت دسته‌ای در اطراف خط موی شما یا جایی که موهای شما به طور معمول با پوست شما تماس دارند ظاهر می‌شوند، ممکن است محصول موی شما مقصر باشد. اسپری موی خود را تغییر دهید و از محصولاتی استفاده کنید که کمتر باعث ایجاد جوش می شوند.

انتخاب اسپری موی مناسب برای نوجوانان

11) به راهکارهای سنتی غیر علمی توجه نکنید

ممکن است در مورد برخی از درمان های واقعا عجیب آکنه مانند قرار دادن خمیر دندان روی پوست خود شنیده باشید. این روش ها نه تنها موثر نیستند، بلکه اگر پوست شما به مواد تشکیل دهنده آن حساس باشد، ممکن است وضعیت پوست شما را بدتر کند.

تعداد قابل توجهی از محصولات تخصصی مراقبت از پوست با فرمول علمی در بازار وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین ظاهر خود را داشته باشید. پس به جای حرف و تجربه دوستان به دنبال دلایل علمی برای انتخاب محصولات مراقبت از پوست باشید.

12) ضد آفتاب بزنید

استفاده از کرم ضد آفتاب در روتین پوستی نوجوانان مانند همه گروه های سنی و شاید بیشتر از همه جایگاه ویژه ای دارد. چه باران باشد یا بدرخشد، ابری باشد یا آفتابی، چه به مدرسه بروید، چه برای انجام کاری بیرون بروید، ورزش کنید، یا به ساحل یا پارک بروید، هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب نه تنها برای پیشگیری از سرطان پوست مهم است، بلکه باعث کاهش چین و چروک و سایر علائم پیری در آینده می شود. مهم نیست پوست شما چقدر تیره است. در هر صورت همیشه به ضد آفتاب نیاز خواهید داشت. همچنین استفاده از ضد آفتاب از تیره شدن جوش ها جلوگیری می کند. بهتر است یک ضد آفتاب با طیف وسیع و بدون روغن انتخاب کنید.

ضد آفتاب در روال پوست نوجوانان

13) از سولاریوم و سولاریوم خودداری کنید

با استفاده از کرم یا اسپری برنزه کننده پوستی سالم و درخشان داشته باشید. برنزه کردن و برنزه کردن زیر نور خورشید می تواند شما را در معرض چین و چروک های زودرس قرار دهد و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

14) در مورد یک روال پوستی مناسب برای نوجوانان با پزشک مشورت کنید

مراجعه به متخصص پوست می تواند بسیار موثر باشد. به خصوص اگر جوش های قرمز و چرکی یا توده های بزرگ زیر پوست دارید که دردناک هستند یا جای زخم دارند. دریافت روتین مراقبت از پوست نوجوانان که دقیقاً متناسب با وضعیت پوست شما باشد، می تواند از شرایطی جلوگیری کند که اگر درمان نشود، می تواند برای همیشه باقی بماند. متخصص پوست شما می تواند پاک کننده های قوی و داروهای ضد آکنه را تجویز کند که موثرتر از محصولات بدون نسخه هستند تا پوست شما را سریع تر پاک کنند.

آخرین کلمه

نوجوانی زمان شاد زیستن است. با استفاده از نکات ذکر شده می توانید از پوست خود مراقبت کنید و با چهره ای سالم و شاداب لبخند را به صورت خود بازگردانید. به یاد داشته باشید که عاداتی که در جوانی شکل می گیرد تا آخر عمر باقی می ماند. سه عادت توصیه شده برای مراقبت از پوست در دوران نوجوانی آنها باید بخشی از زندگی روزمره شما شوند: تمیز کردن پوست در شب، استفاده از کرم ضد آفتاب در صبح و استفاده از مرطوب کننده در صبح و شب.

حالا تو بگو

برای ما بنویسید در دوران نوجوانی چگونه با مشکلات پوستی کنار آمدید یا با آن کنار آمدید و چه درمان هایی انجام دادید؟ در صورت تمایل تجربیات شخصی خود را با ما و مخاطبان این مقاله در میان بگذارید. منتظر نظرات، سوالات و نوشته های ارزشمند شما هستیم.

آخرین ویدئو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مفید
مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.