به مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی طبیعی خوش آمدید
مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی

ضد آفتاب مناسب زمستان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چگونه بهترین ضد آفتاب را برای زمستان انتخاب کنیم؟

اگر شما نیز مانند بسیاری دیگر از خشکی پوست در زمستان رنج می برید، بهتر است کرم ضد آفتاب تابستانی خود را با محصولی جایگزین کنید که نوید مرطوب کنندگی را می دهد. به دنبال گزینه هایی باشید که برای صورت ساخته شده اند، دارای طیف وسیعی از محافظت هستند و ادعا می کنند با مواد مرطوب کننده به خشکی پوست کمک می کنند. با توجه به افزایش روزهای ابری در فصول پاییز و زمستان، همیشه این ذهنیت وجود دارد که نیاز کمتری به کرم ضد آفتاب بخرید و از آن استفاده کنید. اما اشعه های مضر خورشید از پشت ابرها و حتی پنجره های خانه قابلیت تاثیرگذاری را دارد. توصیه می کنیم با آگاهی از نیازهای پوست خود در فصل زمستان بهترین ضد آفتاب را انتخاب و خریداری کنید. در واقع یک کرم ضد آفتاب مناسب برای فصول سرد سال باید دارای ویژگی های زیر باشد:

1. دامنه وسیع

همانطور که می دانید اشعه ماوراء بنفش به چند دسته تقسیم می شود:

  • اشعه UVA: علت اصلی چین و چروک، پیری زودرس پوست و افزایش خطر ابتلا به سرطان ملانوما، توانایی نفوذ به عمق پوست را دارد.
  • اشعه UVB: عامل تیره رنگ و آفتاب سوختگی و سرطان پوست. درصد SPF نشان دهنده محافظت در برابر این اشعه ها است. آنها به بیرونی ترین لایه های پوست آسیب می رسانند.
  • اشعه UVC: خطرناک ترین نوع اشعه ماوراء بنفش این است که به دلیل وجود لایه اوزون، این اشعه به طور طبیعی از خورشید به زمین نمی رسد.

بنابراین وقتی به شما می گوییم از ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید، به این دلیل است که می تواند از پوست شما در برابر انواع اشعه های UV محافظت کند. البته لازم نیست ترکیبات ضد آفتاب و ویژگی های آنها را بشناسید. مقررات FDA تولیدکنندگان را ملزم می‌کند که روی جلد محصولات خود برچسب‌گذاری کنند. محصولاتی که دارای برچسب Broad-Spectrum هستند باید حاوی عوامل شیمیایی یا فیزیکی باشند که از پوست در برابر UVA و UVB محافظت می کند.

2. فرمول مرطوب کننده

در ماه های زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی خشک و سخت باید پوست خود را بیشتر تغذیه و آبرسانی کنید. ضمن اینکه در اثر وزش بادهای شدید رطوبت پوست کم شده و خشک می شود. به همین دلیل، خطر چروک شدن پوست، لایه برداری، ترک خوردن و عفونت وجود دارد. تعداد سوزش، قرمزی و التهاب پوست در زمستان افزایش می یابد. زیرا پوست توانایی خود را در حفظ رطوبت از دست می دهد و خشک می شود. با استفاده از بهترین ضد آفتاب های آبرسان شما می توانید رطوبت را قفل کنید و از همه این مشکلات جلوگیری کنید. در زیر بهترین مواد فعال در ضد آفتاب برای هر نوع پوست وجود دارد:

پوست حساس

از آنجایی که کرم ضد آفتاب اغلب حاوی مواد شیمیایی است، از محصولاتی استفاده کنید که عطر، بدون پارابن و حداقل تحریک کننده هستند. ضد آفتاب های معدنی و ضد آفتاب هایی که حاوی نیاسینامید و اسید هیالورونیک به عنوان مواد فعال هستند معمولا مفید هستند زیرا حساسیت پوست شما را کاهش می دهند.

پوست خشک

برای افرادی که پوست خشک دارند، کرم های ضد آفتاب حاوی گلیسیرین، سرامیدها و اسید هیالورونیک ترجیح داده می شوند. این مواد همچنین به حفظ رطوبت در پوست و همچنین محافظت در برابر اشعه های مضر UV کمک می کنند.

پوست چرب

افرادی که دارای پوست های چرب هستند، ممکن است کرم های ضد آفتاب مبتنی بر مواد شیمیایی را ترجیح دهند که ظاهر آنها را بدون چربی ایجاد می کند.

پوست مستعد آکنه

برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند، از محصولات سبک وزنی استفاده کنید که حاوی نیاسینامید به عنوان یک ماده فعال بوده و ماهیتی غیر کومدون زا دارند. زیرا محصولات ضخیم تر می توانند منافذ را مسدود کرده و باعث آکنه شوند.

3. دوام بالاتر

اگر در گرمای تابستان عرق می کنید، شنا می کنید یا زمانی را در ساحل می گذرانید، کرم ضد آفتاب سریعتر از بین می رود. در نتیجه، باید آن را مرتباً تمدید کنید. اما بسیاری از مردم نمی دانند که دمای پایین در زمستان نیز به سرعت اثر ضد آفتاب را کاهش می دهد. اثر ضد آفتاب در اثر باد، باران، برف و حتی دمای سرد کاهش می‌یابد، بنابراین برای حداکثر محافظت از پوست، اغلب نباید زودتر از 2 ساعت استفاده کنید. دوام و مقاومت ضد آفتاب یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که یک محصول را برای استفاده در زمستان مناسب می کند.

4. ضد آب

برای محافظت از شما در برابر باد، باران شدید و حتی برف، ضدآفتاب مقاوم در برابر آب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر در ورزش‌های زمستانی شرکت می‌کنید یا در ماه‌های سردتر زمان زیادی را در خارج از منزل سپری می‌کنید، به ضدآفتابی نیاز دارید که در برابر عرق و آب مقاوم باشد. داشتن این ویژگی ها می تواند یک ضد آفتاب را برای استفاده در زمستان مناسب کند، زیرا ماندگاری بیشتری دارد.

5. SPF30 یا بالاتر

در زمستان‌ها، انتخاب سطح بالایی از محافظت مهم است زیرا اشعه‌های UVA همچنان می‌توانند باعث آسیب شوند، حتی زمانی که ابر در آسمان وجود دارد. استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF کمتر از 30 پوشش کافی را ایجاد نمی کند. علاوه بر این، بیشتر افراد از محصولات کافی روی پوست خود استفاده نمی کنند. مقدار استاندارد کرم ضد آفتاب اندازه 2 انگشت اشاره و وسط است. بنابراین همیشه کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر را انتخاب کنید. به عنوان مثال، در ارتفاعات بالاتر، مانند پیست اسکی، به دنبال کرم ضد آفتاب با SPF 50 یا بالاتر برای بهترین دفاع در برابر اشعه های بازتابی باشید.

6. ضد آفتاب ساخته شده از مواد طبیعی

اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم دو ترکیب طبیعی رایج هستند که برای ساخت ضد آفتاب های معدنی یا فیزیکی استفاده می شوند. این نوع ضد آفتاب ها ماندگاری بیشتری دارند و مدت زمان بیشتری روی پوست باقی می مانند. همچنین به عنوان یک مانع فیزیکی بین پوست و خورشید عمل می کند و اشعه ها را از سطح پوست منحرف می کند. به طور کلی، محصولات ضد آفتاب مانند یک جلیقه ضد گلوله بسیار نازک، فوتون‌های UV را قبل از اینکه به پوست آسیب برسانند، مسدود می‌کنند. مولکول های غیر آلی UV را جذب، پراکنده و منعکس می کنند در حالی که مولکول های ضد آفتاب آلی UV را جذب و سپس خنثی می کنند. مسدود کننده های فیزیکی مانند روی و تیتانیوم بهتر از مسدود کننده های شیمیایی (آنهایی که دارای عدد SPF هستند) هستند زیرا هر طول موجی را مسدود می کنند. کرم های ضد آفتاب معدنی اغلب بی رنگ هستند. به همین دلیل، بسیاری از افراد ظاهر سفید کم رنگی که این ذرات روی پوست خود به جا می گذارند را دوست ندارند. خوشبختانه در حال حاضر محصولات جدیدی در بازار وجود دارد که با ایجاد اندازه ذرات کوچکتر، این تغییر نامطلوب پوست را به حداقل می رساند.

آخرین ویدئو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مفید
مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.