به مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی طبیعی خوش آمدید
مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی

فواید معجزه آسای ماساژ صورت برای جوانسازی و حفظ زیبایی پوست

بسیاری از مردم از ماساژ صورت آنها فقط از آن برای اثرات جوان کننده آن استفاده می کنند. اما جالب است بدانید که از این تکنیک برای رفع گرفتگی بینی نیز استفاده می شود. علاوه بر این، تکنیک های ماساژ صورت در فرهنگ های مختلف برای کاهش استرس، افزایش گردش خون و بهبود سلامت پوست رایج شده است. زیرا مردم به دنبال درمان های طبیعی برای مقابله با اثرات منفی سبک زندگی مدرن هستند. در این مقاله به بررسی فواید و تکنیک های ماساژ صورت می پردازیم و نحوه انجام آن را به شما آموزش می دهیم. با ما بمان.

فواید معجزه آسای ماساژ صورت برای جوانسازی و حفظ زیبایی پوست

ماساژ صورت چیست و چه تاثیری روی پوست دارد؟

ماساژ صورت تکنیکی است که در آن از دست یا ابزار خاصی برای ماساژ ملایم صورت استفاده می شود. این تکنیک به افزایش گردش خون، شل شدن عضلات صورت و کاهش پف آن کمک می کند و باعث درخشش طبیعی پوست می شود. کارشناسان توصیه می کنند برای داشتن پوستی درخشان، ۲ یا ۳ بار در هفته صورت خود را ماساژ دهید.

مطالعات نشان داده اند که ماساژ صورت می تواند جریان خون را بهبود بخشد و به جوانسازی و حجیم شدن صورت کمک کند. داشتن روتین مراقبت از پوست بدون شک در محافظت از پوست تاثیر دارد. اما فواید ماساژ صورت بسیار بیشتر از اینهاست.

فواید ماساژ صورت

ماساژ صورت علاوه بر ایجاد حس خوب، با تقویت عضلات صورت و جریان خون باعث شفافیت پوست و رفع لک های پوستی می شود. این روش با تمیز کردن منافذ به جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست کمک می کند. ماساژ صورت در تخلیه مایع راکد که باعث پف صورت می شود نیز موثر است.

گردش خون را بهبود بخشد

ماساژ صورت نوعی ورزش محسوب می شود و به بهبود خون رسانی به پوست کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که 5 دقیقه ماساژ صورت برای یک دوره ثابت می تواند جریان خون را تا حد زیادی بهبود بخشد و به درخشش پوست کمک کند.

تسکین دهنده اعصاب صورت

رفتن به سالن های اسپا برای ماساژ صورت همیشه احساس خوبی است. زیرا ماساژ صورت با فعال کردن بخشی از سیستم عصبی که به بدن در مقابله با موقعیت های استرس زا (سیستم عصبی سمپاتیک) کمک می کند، استرس را کاهش می دهد.

از بین بردن سموم

ماساژ صورت با حرکت دادن مایع لنفاوی به پاکسازی پوست از سموم کمک می کند. سیستم لنفاوی مجموعه ای از بافت ها و اندام هایی است که سموم و سایر مواد زائد را از بدن خارج می کند.

ماساژ صورت با حرکت دادن مایع لنفاوی به پاکسازی پوست از سموم کمک می کند.

جوش را رفع کنید

شاید ماساژ صورت به تنهایی جوش ها را درمان نکند. اما در کنار سایر روش های درمانی، می تواند به از بین بردن جای جوش و جای زخم کمک کند. اگرچه در حال حاضر، تحقیقات گسترده ای در مورد رابطه بین ماساژ صورت و کاهش آکنه انجام نشده است. با این حال، ماساژ صورت فوایدی مانند کاهش التهاب و کاهش سطح استرس دارد.

جوان سازی پوست

انقباض عضلات صورت می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود. با ماساژ صورت ماهیچه های آن شل می شود و به این ترتیب چین و چروک کمتر نمایان می شود.. علاوه بر این، ماساژ با بهبود خون رسانی به صورت منجر به افزایش تولید کلاژن می شود. کلاژن پروتئینی است که پوست را سفت می کند و از افتادگی آن جلوگیری می کند.

در یک مطالعه در سال 2018، گونه های راست شرکت کنندگان به مدت پنج هفته با یک غلتک ماساژ داده شد. نتایج این مطالعه حاکی از انبساط عروق خونی و در نتیجه بهبود خون رسانی در این قسمت از صورت بود. از نظر تئوری، این تکنیک می تواند مواد مغذی را به پوست منتقل کند، صورت را حجیم کند و روند بهبودی آن را تسریع کند. با این حال، این مطالعه بسیار محدود است و تحقیقات بیشتری برای اثبات آن مورد نیاز است.

مطالعه دیگری نشان داد که ماساژ صورت می تواند مانند لیفت گونه عمل کند. محققان با استفاده از تصاویر سی تی اسکن به این نتیجه رسیدند که ماساژ می تواند حرکت ماهیچه های صورت را افزایش داده و در نتیجه پوست را جوان و بلند کند.

بر اساس نتایج مطالعه ای که در سال 2017 و در شرایط آزمایشگاهی انجام شد، ماساژ صورت منجر به افزایش تولید پروتئین هایی می شود که ساختار پوست را حفظ کرده و به آن خاصیت ارتجاعی می بخشد. نتایج یک مطالعه دیگر نشان داد که اگر کرم های ضد چروک همراه با ماساژ استفاده شوند، تاثیر بهتری خواهند داشت.

لازم به ذکر است که مطالعات ذکر شده دارای ایراداتی بوده و در نتیجه نتایج به دست آمده از این تحقیقات در زمینه جوانسازی پوست چندان قابل اعتماد نیست.

ماساژ صورت می تواند در جوانسازی پوست موثر باشد.

انواع ماساژ صورت

ماساژ صورت انواع مختلفی دارد که رایج ترین آنها عبارتند از:

ماساژ تخلیه لنفاوی صورت

لنف مایعی است که سموم و مواد زائد را از بدن دفع می کند. این مایع از آب، پروتئین و نمک ساخته شده است. ماساژ به تخلیه لنف انباشته شده در صورت کمک می کند. در نتیجه این ماساژ یک تکنیک فوق العاده برای جوانسازی پوست از طریق پاکسازی عمیق صورت است.

ماساژ صورت با فشار انگشت (شیاتسو)

این نوع ماساژ شامل اعمال فشار بر نقاط خاصی از صورت به نام چاکراهای انرژی است. در این تکنیک برای تقویت عضلات و کاهش چین و چروک صورت از دستگاه های مخصوص، انگشتان یا کف دست استفاده می شود.

ماساژ کلاسیک صورت

این روش رایج ترین نوع ماساژ است که توسط متخصصان زیبایی در سراسر جهان استفاده می شود. ماساژ کلاسیک شامل حرکاتی مانند نوازش، ضربات آرام، ورز دادن و نیشگون گرفتن است. این روش با افزایش تولید کلاژن به آرامش پوست شما کمک می کند.

ماساژ صورت کوبیدو

کوبیدو قدیمی ترین نوع ماساژ صورت است که به تسکین درد نیز کمک می کند. این روش برای آرام کردن عمیق صورت است که در آن 16 ماهیچه صورت ماساژ داده می شود.

ماساژ گوا شا

در این روش از ابزار کریستالی تخت برای ماساژ خطوط برجسته صورت استفاده می شود. علاوه بر این، گواشا برای رفع اسپاسم عضلانی مانند اسپاسم شانه، ساق پا و پشت مفید است. همچنین می تواند در کاهش سردردهای میگرنی، گردن درد یا تورم بدن موثر باشد. برخی نیز از گواشا برای کاهش اضطراب و رفع خستگی و بی خوابی استفاده می کنند.

روغن هایی که برای ماساژ صورت استفاده می شود

جدول زیر بهترین روغن های ماساژ صورت را برای هر نوع پوست فهرست می کند:

نوع پوست

انواع روغن

پوست خشک

روغن بادام و آرگان

پوست چرب

روغن جوجوبا و هسته انگور

پوست حساس

روغن های آلوئه ورا، مورینگا و بابونه

پوست معمولی

روغن آرگان و رتینول

پوست مستعد آکنه

روغن دانه گل رز، انار و درخت چای

نحوه انجام ماساژ صورت

ماساژ صورت انواع مختلفی دارد که هر کدام برای هدف خاصی استفاده می شود. در هر یک از این روش ها قسمت های خاصی از صورت ماساژ داده می شود.

ماساژ جوان کننده صورت

برای ماساژ صورت، اولین مرحله آماده سازی پوست است. برای این شغل:

  • دست های خود را بشویید و موهای خود را با یک کش جمع کنید.
  • صورت خود را با آب ولرم بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید.
  • به پوست خود مرطوب کننده بزنید.
  • با توجه به نوع پوست خود روغنی را برای ماساژ صورت خود انتخاب کنید. مقداری روغن به اندازه یک سکه در کف دست خود بریزید و دستان خود را به هم بمالید تا روغن گرم شود. سپس روغن را روی صورت و گردن خود بمالید.
  • صورت خود را اسپری کنید تا منافذ باز شده و روغن ها راحت تر جذب پوست شوند.
  • صورت خود را به آرامی با حرکات دایره ای انگشتان خود ماساژ دهید. می توانید این حرکات را با اعمال فشار بیشتر برای سفت شدن پوست خود انجام دهید.
  • اگر پوست حساس، مستعد آکنه یا چرب دارید، ماساژ را با فشار کم ادامه دهید.
  • در صورت تمایل می توانید از وسایلی مانند غلتک فلزی یا یشمی برای ماساژ استفاده کنید.

یکی از اقدامات آماده سازی پوست برای ماساژ، زدن کرم مرطوب کننده روی صورت است.

پس از آماده سازی پوست، مراحل زیر را برای ماساژ صورت انجام دهید:

مرحله 1: ماساژ پیشانی

نوک انگشتان را بین ابروها قرار دهید و آنها را روی استخوان ابرو به سمت بیرون و به سمت شقیقه ها بکشید. پس از آن انگشتان خود را به سمت ابرو ببرید و این بار آنها را به صورت عمودی حرکت دهید و از ابرو به سمت بالا و به سمت خط مو بکشید.

مرحله 2: دور چشم را ماساژ دهید

با پوست اطراف چشم خود به آرامی رفتار کنید. چون خیلی حساسه اطراف چشم خود را با حرکات دایره ای نرم انگشت حلقه ماساژ دهید.

مرحله 3: ماساژ گونه

انگشتان یا گواشا را روی گونه ها و نزدیک پل بینی قرار داده و به سمت گوش ها بکشید.

ماساژ گونه

مرحله 4: اطراف دهان را ماساژ دهید

با انگشت اشاره و وسط خود یک V شکل درست کنید و با انگشت اشاره بالای لب و انگشت وسط زیر لب روی صورت قرار دهید. انگشتان خود را به آرامی فشار دهید و به سمت گوش ها بکشید.

مرحله 5: ماساژ چانه

انگشتان خود را به طرفین چانه ببرید و با فشار ملایم به سمت بیرون صورت و به سمت گوش ها روی استخوان فک بکشید.

مرحله 6: ماساژ گردن

در مرحله آخر انگشتان خود را روی گردن گذاشته و به آرامی از استخوان ترقوه به سمت بالا به سمت فک حرکت دهید.

ماساژ سینوس

احتقان بینی یکی از علائم شایع عفونت های تنفسی و آلرژی است. اگرچه گرفتگی بینی یک مشکل پزشکی جدی نیست، اما می تواند منجر به آبریزش بینی، درد صورت و سردرد شود.

در ماساژ سینوسی از گرما و فشار ملایم انگشتان برای آزادسازی مخاط انباشته شده در سینوس ها استفاده می شود. این روش می تواند به تسکین علائم سینوزیت کمک کند. این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فشار و درد صورت
  • آبریزش یا گرفتگی بینی
  • سردرد

ماساژ سینوس را می توان به راحتی در خانه انجام داد.

احتقان بینی یکی از علائم شایع عفونت های تنفسی و آلرژی است.

ماساژ سینوس پیشانی

سینوس های فرونتال در وسط پیشانی قرار دارند و از استخوان ابرو تا بالای بینی امتداد دارند. التهاب این سینوس ها می تواند منجر به فشار شدید یا درد پشت چشم یا پیشانی شود.

برای انجام ماساژ سینوس فرونتال مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دستان خود را با قرار دادن آنها در زیر آب گرم یا با مالیدن آنها به یکدیگر گرم کنید.
  2. انگشت اشاره و وسط هر دو دست را در وسط استخوان ابرو قرار دهید.
  3. پیشانی خود را به آرامی به سمت بیرون و شقیقه ها با حرکات دایره ای انگشتان ماساژ دهید.
  4. به وسط پیشانی برگردید و ماساژ را به سمت شقیقه ها ادامه دهید.
  5. این ماساژ را حدود 30 ثانیه انجام دهید.

ماساژ سینوس فک بالا (فک بالا)

سینوس های ماگزیلاری حفره های هرمی شکلی هستند که در پشت گونه ها و در دو طرف بینی قرار دارند. این سینوس ها از زیر چشم تا سقف دهان گسترش یافته اند. التهاب سینوس های فک بالا می تواند منجر به درد صورت و ترشح از پشت گلو شود.

برای انجام ماساژ سینوس فک بالا مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. انگشت اشاره و وسط را در دو طرف بینی، درست زیر استخوان گونه و بالای فک بالا قرار دهید.
  2. ناحیه مورد نظر را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید.
  3. ماساژ را حدود 30 ثانیه ادامه دهید.

ماساژ سینوس های اسفنوئید و اتموئید

سینوس های اسفنوئید (پروانه ای) در مرکز جمجمه، پشت بینی و بین چشم ها قرار دارند. سینوس های اتموئید در جلوی سینوس های اسفنوئید، بین پل بینی و لبه داخلی کره چشم قرار دارند. التهاب سینوس اسفنوئید و اتموئید نیز می تواند منجر به سردرد، درد صورت و ترشحات پشت گلو شود.

برای ماساژ سینوس اسفنوئید و اتموئید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. انگشت شست و سبابه را روی پل بینی قرار دهید.
  2. فاصله بین بینی و گوشه های داخلی چشم را پیدا کنید و حدود 15 ثانیه به این ناحیه فشار متوسطی وارد کنید.
  3. سپس فشار را ادامه دهید و به آرامی انگشت شست و سبابه را در کناره های بینی به سمت پایین بکشید.
  4. این حرکات آهسته و رو به پایین را حدود 30 ثانیه تکرار کنید.

حرف پایانی

ماساژ صورت یک تکنیک قدرتمند برای سلامت پوست و زیبایی صورت است. استفاده صحیح از این تکنیک می تواند فواید بسیاری از جمله بهبود گردش خون، از بین بردن جوش ها و جوان سازی پوست داشته باشد. گنجاندن ماساژ صورت در روتین پوست باعث افزایش درخشندگی، طراوت و استحکام پوست صورت می شود.

تجربه شما چیست؟

این روزها با وجود سبک زندگی پر استرس، مردم به دنبال راه هایی برای آرامش هستند. در این میان یکی از راه های رسیدن به آرامش، ماساژ صورت است. آیا تا به حال از این روش استفاده کرده اید؟ اگر بله، آیا این کار را در خانه انجام دادید یا به یک متخصص مراجعه کردید؟ آیا از نتیجه راضی هستید؟ اگر تجربه ای در این زمینه دارید، با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

مرطوب کننده

آخرین ویدئو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مفید
مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.