به مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی طبیعی خوش آمدید
مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی

مرطوب کننده حاوی گلیسیرین بهتر است یا وازلین؟

مراقبت از پوست برای بسیاری از ما اولویت دارد. در این زمینه، توصیه های زیادی وجود دارد که گاهی اوقات می توان با استفاده از آنها متوجه شد که کدام روال مراقبت از پوست بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت. اما در بین همه این روش ها برای داشتن پوستی عالی و درخشان، نمی توان یک نسخه را برای همه تجویز کرد. در واقع، همه چیز به نوع پوست شما بستگی دارد. همه ما این را می دانیم لوسیون مرطوب کننده جزء مهم و جدانشدنی روتین پوست است اما برای نوع چرب کرم هایی با بافت سبک، ژله ای و بدون چربی و برای نوع خشک محصولات با بافت غلیظ و ماندگاری بیشتر مناسب تر است.

گاهی وجود یک سری ترکیبات در محصولات برای یک نوع پوست مناسب نیست و استفاده از آن باعث می شود با مشکلاتی مانند جوش، آکنه، خشکی، اختلال در PH چربی و پوست و … مواجه شوید که گلیسیرین و وازلین دو هستند. مواد پرکاربرد در کرم های مرطوب کننده که هر کدام خواص متفاوتی دارند. گلیسیرین رطوبت را به ناحیه خشک می کشد در حالی که قطرات ژل نفتی رطوبت را محبوس می کند و به عوامل مرطوب کننده طبیعی پوست شما اجازه می دهد تا با خشکی در منبع مبارزه کنند. با مقایسه این دو ماده متوجه خواهید شد که:

  • گلیسیرین در دسته مرطوب کننده ها و وازلین در گروه مسدود کننده ها قرار می گیرند.
  • گلیسیرین آب را از سطوح عمیق‌تر و هوا به لایه بالایی پوست می‌کشد، اما وازلین رطوبت را در پوست قفل کرده و خشکی را تسکین می‌دهد.
  • استفاده مستقیم از گلیسیرین روی پوست اغلب منجر به واکنش های آلرژیک می شود، در حالی که عوارض جانبی وازلین بسیار نادر است.
  • وجود هر دو در فرمولاسیون کرم های مرطوب کننده به حفظ و حفظ رطوبت لازم برای سلول های پوست کمک می کند.
  • هر دو ماده خاصیت ضد خشک شدن دارند.

اما به نظر شما استفاده از گلیسیرین یا وازلین برای کدام نوع پوست می تواند مفید باشد؟

آخرین ویدئو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مفید
مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.