به مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی طبیعی خوش آمدید
مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی

چرا نور خورشید پوست را تیره می کند؟ + 4 راه برای از بین بردن تاریکی

پوست از نور خورشید برای تولید ویتامین D استفاده می کند که برای تشکیل طبیعی استخوان مهم است. اما یک مشکل وجود دارد…!

سیل پرتوهای فرابنفش (UVR)، که امواج انرژی ساطع شده از خورشید هستند، می توانند تغییرات رنگی قابل مشاهده در پوست شما ایجاد کنند. لایه بیرونی پوست دارای سلول های حاوی رنگدانه ملانین است که از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. اما دلیل اصلی سیاهی، کدورت و تیرگی پوست در اثر آفتاب ملانین است، زیرا نور خورشید باعث می شود پوست ملانین بیشتری تولید کند و تیره شود.

بله، خورشید می تواند مفید باشد، اما به شرطی که از خود در برابر آن محافظت کنید. در غیر این صورت می تواند پوست را بسوزاند یا تیره کند، خاصیت ارتجاعی آن را کاهش دهد و باعث ایجاد لکه، چین و چروک و پیری زودرس شود. در صورت عدم وجود محافظت، اشعه ماوراء بنفش به لایه‌های بیرونی پوست نفوذ کرده و با برخورد به لایه‌های عمیق‌تر به سلول‌های پوست آسیب می‌رساند یا از بین می‌برد. از جمله کارهایی که می توانید برای از بین بردن تاریکی ناشی از خورشید انجام دهید، عبارتند از:

  • بهترین کار این است که زمان بگذارید تا سلول های مرده پوست برداشته شوند و سلول های جدید جایگزین شوند.
  • لایه برداری ملایم و برخی از محصولات روشن کننده پوست می تواند به کاهش تیرگی کمک کند.

با پوشش مناطق حساس می توانید کرم ضد آفتاب بخرید و با استفاده مناسب از آن، محدود کردن زمان خود در بیرون و دوری از آفتاب بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر از خود محافظت کنید. قرار گرفتن مکرر در معرض اشعه ماوراء بنفش در طول سالیان متمادی عامل اصلی سرطان پوست است که نباید آن را سهل انگاری کرد.

آخرین ویدئو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مفید
مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.