به مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی طبیعی خوش آمدید
مجله خبری و فروشگاه اینترنتی کلینیک زیبایی

کرم سی سی چیست و استفاده از آن برای پوست چه فوایدی دارد؟

محصولات آرایشی و بهداشتی هر روز تخصصی تر می شوند و ممکن است برخی از مصرف کنندگان را با نام و ویژگی های خاص خود گیج کنند. به عنوان مثال، DD Cream، کرم سی سی و کرم های بی بی بسیار مستعد گیج شدن هستند.

نام سی سی کرم مخفف عبارت color-correcting است. این نام به خوبی نمایانگر ویژگی اصلی کرم سی سی یعنی قابلیت اصلاح رنگ پوست است. علاوه بر این، سی سی کرم یک محصول آرایشی است که دارای خواص ضد آفتاب، کرم پودر و مرطوب کننده به طور همزمان است.

ویژگی های کرم سی سی

این محصول نواحی تغییر رنگ پوست را هدف قرار داده و لکه های تیره یا قرمز را می پوشاند. فرمولاسیون کرم های سی سی مارک های مختلف متفاوت است. اما تقریباً همه این محصولات دارای چند ویژگی مشترک هستند:

  • داشتن مواد SPF فعال که از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند.
  • داشتن ترکیباتی مانند ویتامین C، پپتیدها و آنتی اکسیدان هایی که از پیری پوست جلوگیری می کند.

به طور کلی کرم های سی سی، بی بی کرم ها و جدیدترین آنها کرم های دی دی نسل جدید کرم های رنگی با ویژگی های متنوع هستند.

ویژگی اصلاح رنگ صورت چیست؟

اگر زیبایی پوست برایتان اهمیت زیادی دارد، احتمالاً با تئوری رنگ و کاربرد آن در لوازم آرایشی آشنا هستید.

بر اساس نظریه رنگ ها، «اصلاح رنگ» صورت تنها به معنای پوشاندن عیوب پوست صورت نیست; همچنین شامل خنثی کردن قرمزی و کاهش سایه های آبی و بنفش است. اگر کرم سی سی مناسب رنگ پوست خود را خریداری کنید، این محصول ضمن پوشش مناسب، رنگ پوست شما را یکدست می کند.

در واقع، ویژگی «اصلاح رنگ چهره» کرم سی سی بیشتر در مورد پوشاندن نواحی مشکل دار پوست است تا هماهنگی با رنگ پوست شما. به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از رنگ های مختلف برای نواحی مختلف صورت با رنگ های متفاوت نیست. کرم های سی سی حاوی ذرات منعکس کننده نور هستند که لکه های تیره پوست را می پوشانند و می توانند تیرگی، زردی، قرمزی و تیرگی پوست را پنهان کنند.

فواید کرم سی سی

کرم های سی سی مزایای زیادی نسبت به سایر کرم های آرایشی دارند. یکی از مهمترین مزیت ها، توانایی محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر فرابنفش است که باعث پیری زودرس پوست می شود.

در حالی که برخی از کرم‌های فونداسیون معروف موجود در بازار ادعا می‌کنند که دارای ترکیبات ضد پیری هستند، هیچ چیز مانند کرم‌هایی با SPF بالا از پوست شما در برابر آسیب آفتاب و پیری پوست محافظت نمی‌کند. البته توجه داشته باشید که اگر قرار است در طول روز در معرض اشعه مستقیم خورشید قرار بگیرید، این نوع کرم ها اغلب به تنهایی توانایی محافظت از پوست شما را ندارند و حتما باید از ضد آفتاب نیز استفاده کنید.

کرم سی سی

همچنین نوع مرغوب این کرم ها نسبت به سایر محصولات مشابه سبک تر بوده و باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه نمی شود.

مقدار مناسب کرم سی سی چقدر است؟

از آنجایی که فقط یک لایه کرم سی سی به تنهایی ممکن است به اندازه کرم پودر معمولی پوشش مات نداشته باشد، اگر می خواهید ظاهری بی عیب و نقص داشته باشید، می توانید از این کرم بیشتر استفاده کنید. اگرچه ممکن است این مورد به مذاق همه خوش نیاید، اما برخی از متخصصان زیبایی معتقدند که پوشش کامل بسیار مهم است و می توان از کرم های سی سی به صورت لایه لایه روی پوست استفاده کرد.

نحوه استفاده از کرم های سی سی به شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر برای مدت کوتاهی بیرون از خانه هستید و نمی خواهید زیاد آرایش کنید، می توانید مقدار کمی از این کرم را به پوست خود بزنید. حتی می توانید از یک لایه نازک از این کرم به عنوان پرایمر برای محافظت از پوست خود قبل از زیرسازی استفاده کنید.

سازندگان این نوع محصولات ادعا می کنند که کرم های سی سی برای تغذیه، محافظت، بهبود و اصلاح ظاهر پوست بدون از دست دادن خواص خود پس از چند ساعت مانند سایر محصولات کانسیلر اصلاح کننده رنگ مفید هستند.

اینکه این کرم ها چقدر برای شما مفید هستند به نوع پوست شما، نتایجی که به دنبال آن هستید و برندی که از آن خرید می کنید بستگی دارد.

آیا کرم سی سی برای پوست های چرب مناسب است؟

بسیاری از برندهای لوازم آرایشی ادعا می کنند که این کرم برای انواع پوست، حتی پوست های مستعد تجمع چربی مناسب است. البته در واقعیت میزان رضایت شما از استفاده از کرم سی سی با توجه به نوع محصولی که انتخاب می کنید بسیار متفاوت خواهد بود. بر خلاف بی بی کرم، کرم سی سی می تواند برای پوست های چرب مناسب باشد زیرا چربی کمتری دارد و روی پوست احساس سنگینی نمی کند.

اما آیا این بدان معناست که این نوع کرم برای پوست صورت شما مفید است؟ تا زمانی که از آن استفاده نکرده باشید پاسخ دادن به این سوال دشوار است.

آیا این نوع محصولات جدید فقط یک ترفند بازاریابی است؟

سی سی کرم یک مرطوب کننده رنگی حاوی مواد جدید است.

سی سی کرم محصولی نسبتا جدید در بازار است. این کرم اساساً یک مرطوب کننده رنگی حاوی ترکیبات جدیدی است که با استفاده از طیفی از رنگ های مخالف عیوب پوست را خنثی می کند. کرم سی سی علاوه بر اصلاح رنگ پوست باعث آبرسانی و تاخیر در ایجاد چین و چروک پوست نیز می شود.

اگرچه سی سی کرم روشی جدید برای بسته بندی و بازاریابی نوع خاصی از مرطوب کننده های رنگی است، اما تولید این محصول چیزی فراتر از یک ترفند بازاریابی است. سی سی کرم محصولی خاص با ادعاها و مزایای متمایز فراوان است.

چه زمانی باید از سی سی کرم استفاده کنیم؟

استفاده از کرم سی سی مانند بی بی کرم برای روزهایی مناسب است که نمی خواهید آرایش سنگین داشته باشید یا زمان کافی ندارید و می خواهید روتین مراقبت از پوست و آرایش خود را به روشی ساده و آسان انجام دهید. با توجه به اینکه کرم سی سی پوشانندگی بیشتری نسبت به کرم بی بی دارد. اگر ایرادی روی صورت خود دارید که می خواهید آن را پنهان کنید، کرم سی سی گزینه بهتری برای شماست. می توانید از کرم سی سی به جای کرم پودر استفاده کنید و از مزایای مراقبت از پوست بیشتری که این کرم دارد بهره مند شوید. هنگام خرید، به دنبال محصولی با ترکیبات ضد آفتاب با طیف گسترده (به معنای محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB) باشید تا در روتین مراقبت از پوست خود ضربه ای به سر بزنید.

نحوه استفاده از کرم سی سی

این کرم باید روی پوست تمیز و خشک استفاده شود. قبل از استفاده از کرم سی سی، نیازی به استفاده از پرایمر نیست. در واقع پرایمر ممکن است از جذب کرم سی سی و اثربخشی آن جلوگیری کند.

ابتدا مقدار کمی از محصول را روی انگشت خود قرار داده و روی صورت خود پخش کنید. در صورت نیاز از کرم بیشتری استفاده کنید. کرم بیشتری را روی نواحی از پوست که می خواهید پنهان یا اصلاح کنید، مانند حلقه های تیره زیر چشم یا لکه های روی خط فک بمالید.

همچنین می توانید از یک اسفنج آرایشی تمیز و مرطوب استفاده کنید تا کرم را به طور یکنواخت روی پوست پخش کنید. ممکن است لازم باشد این فرآیند را دو یا سه بار تکرار کنید تا به سطح پوشش مطلوب برسید. اگر باز هم پوشش یا سطح مات مورد نظر را به دست نیاوردید، می توانید از کرم پودر یا پنکیک نیز استفاده کنید.

تفاوت بین کرم های CC، BB، DD و فونداسیون چیست؟

کرم سی سی اغلب با کرم های مشابهی که در همان زمان بیرون آمده اند مقایسه می شود. این محصولات در اصل انواع مختلفی از مرطوب کننده های رنگی با ترکیبات ضد آفتاب هستند. البته هر کدام از این محصولات ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز دارند که خریداران مختلف به دنبال آن هستند.

بی بی کرم

BB مخفف Beauty Balm یا Blemish Balm است. همانطور که از کلمه بالم پیداست، کرم های BB کمی سنگین تر از کرم های سی سی هستند و به همین دلیل بدون نیاز به کرم پودر، پوشش کافی را روی پوست ایجاد می کنند. یک بی بی کرم خوب مانند کرم سی سی عمل می کند و بنابراین تفاوت بین این دو کرم بسیار کم است. به طور کلی، کرم BB پوشش رنگی سنگین تری نسبت به کرم CC ایجاد می کند. اما خاصیت اصلاح رنگ یا پوشاندن لک های پوستی را ندارد. البته اثربخشی ترکیبات ضدآفتاب کرم های بی بی در برخی مطالعات علمی تایید شده است.

دی دی کرم

DD مخفف Daily Defense است و به عنوان یک کرم “دفاع روزانه” و “همه منظوره” در نظر گرفته می شود. بافت این محصول شبیه بی بی کرم و سبک است; اما خاصیت اصلاح رنگ کرم سی سی را نیز دارد. به طور کلی سازندگان این محصول می گویند که می توانید تمام ویژگی های یک کرم خوب را در این محصول بیابید. البته تنوع این محصول در بازار نسبت به دو نوع قبلی بسیار کمتر است و تنها برندهای معدودی این کرم را با طیف رنگی وسیع عرضه می کنند.

دی دی کرم لافار

کرم رنگ

چگونه همه این محصولات جدید در برابر کرم پودرهای معمولی قرار می گیرند؟ اگر تا به حال اصطلاح کرم پودر سی سی یا کرم پودر DD را شنیده اید، باید بدانید که استفاده از این اصطلاحات برای توصیف این کرم های چند منظوره نادرست است! تنها وجه اشتراک کرم های سی سی و دی دی با کرم پودر رنگ آنهاست. همانطور که تا اینجا خواندید این محصولات چند منظوره هستند و فواید بسیار بیشتری نسبت به کرم پودر برای شما دارند. وقتی از کرم BB، CC یا DD با SPF مناسب استفاده می کنید و از خانه بیرون می روید، می توانید به آسیب های ناشی از نور خورشید فکر کنید و پوست خود را تا حد زیادی مرطوب نگه دارید. با این حال، این کرم ها معمولا فاقد تنوع رنگ هستند.

در واقع اکثر این کرم ها فقط در چند نوع سبک، متوسط ​​و سنگین فرموله می شوند و طیف وسیعی از رنگ پوست را پوشش نمی دهند. از طرفی کرم پودرهای معمولی تنوع رنگ بیشتری دارند که برای انواع رنگ پوست صورت قابل استفاده است. بنابراین، اگر برندی کرم های چند منظوره برتر را با رنگ های متنوع ارائه دهد، برنده این رقابت خواهد بود.

کرم سی سی با خاصیت ضد آفتاب

حرف پایانی

سی سی کرم یک محصول آرایشی است که برای آبرسانی، محافظت از پوست در برابر آفتاب و صاف کردن پوست بسیار مناسب است.

اگرچه ممکن است CC نام کرم جدید باشد. اما مواد تشکیل دهنده و ایده یک مرطوب کننده رنگی از قبل وجود داشت. هنگام انتخاب هر نوع محصول آرایشی و مراقبت از پوست، انتظارات و هدف شما از استفاده از آن را در نظر داشته باشید.

کرم سی سی برای پوشش سبک و محافظت از پوست در برابر نور خورشید و افرادی که آرایش سنگین را دوست ندارند گزینه مناسبی است. اما این نوع کرم مشکلات پوستی را درمان یا بهبود نمی بخشد و ظاهر پوست را برای همیشه تغییر نمی دهد.

تجربه شما

خواندن تجربه شما از استفاده از کرم CC، DD و BB این مقاله را مفیدتر می کند. پس لطفا تجربه خود را برای ما و دیگر دوستان عزیز لافرر بنویسید. همچنین اگر در مورد کاربرد و استفاده از کرم های چند منظوره سوالی دارید در قسمت نظرات بپرسید تا پاسخگوی شما باشیم.

منبع:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25268183

https://www.ewg.org/research/bb-and-cc-creams

https://www.grove.co/blog/bb-cream-vs-cc-cream

https://www.webmd.com/beauty/features/double-duty

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/what-is-cc-cream

https://www.bebeautiful.in/all-things-makeup/face/why-colour-correcting-is-better-than-concealing

dd-cream

4.6/5 – (11 امتیاز)

آخرین ویدئو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مفید
مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.